קידום אתרים ו-UX נכנסים לבר

דוח אופטימיזציה לאתר הוא אחד הדוחות החשובים בתהליך קידום אתרים, ובעצם, הוא הדוח הראשון שנשלח אל הלקוח. אבל בעוד שלנו

דוח אופטימיזציה לאתר הוא אחד הדוחות החשובים בתהליך קידום אתרים, ובעצם, הוא הדוח הראשון שנשלח אל הלקוח.
אבל בעוד שלנו מאוד ברור על מה אנחנו צריכים להסתכל בדוח הזה, מה טוב ומה פחות וצריך לשפר, עבור הלקוח שלנו, זו הפעם הראשונה שהוא פוגש אותו ואת רוב המונחים המופיעים בו. וכל משפט נראה חשוב בדיוק כמו ההוא שלפניו, אבל לא מובן בדיוק כמו זה שאחריו…

לצורך העניין, זה בערך כמו לנסות להבין את זה:

כך שבעוד שהמטרה שלנו היא לתת תמונת מצב מהירה של האתר ללקוח, מעין תקציר מנהלים, בפועל – עבור הלקוח מדובר בעניין שידרוש ממנו לא מעט זמן קריאה ומאמצים להבין את כל מה שכתוב בו, כשבסופו של דבר – לא בטוח שהבין בכלל מהן המסקנות שלו ומה אנחנו רוצים ממנו.

דוח אופטימיזציה

חלק מחברות הקידום שומרות על שגרה ומגישות את הנתונים כפי שהם, כלומר, מסמנות וי בתהליך ולא טורחות להסביר את חשיבות הנתונים. יש גם חלק אחר של חברות הקידום שמשקיעות קצת יותר – מחלקות את הדוח לנושאים, ולראשי פרקים, ומסבירות עבור הלקוח כל מונח ואת החשיבות שלו בתהליך.

אבל לנו זה לא הרגיש מספיק. הרגשנו שעדיין חסרה השורה התחתונה ללקוח, שברוב המקרים הוא בכלל לא רוצה ללמוד את כל המושגים. הוא רק רוצה לדעת מה צריך לשפר כרגע ועד כמה זה חשוב. ובעיקר – שיהיה לו פשוט ונוח להבין את זה.

UXEO

אז עשינו את מה שאנחנו יודעים לעשות בכל מוצר שלנו, והכנסנו לתוכו חווית משתמש.

אספנו את כל הנושאים החשובים בדוח האופטימיזציה וניסינו למצוא שיטה שתדרג אותם במעין אינדקס של “ציונים”, אבל כאלה שהלקוח לא צריך ללמוד במיוחד כדי להבין אותם.

התפיסה שהנחתה אותנו היא שמדובר בדוח שהלקוח יפגוש בפעם הראשונה וכנראה גם האחרונה, ואין צורך להעמיס במידע על שיטת דירוג שהוא לא יצטרך לפגוש יותר לעולם.
צמצמנו את האפשרויות לחוויות ותחושות שנותנות שורה תחתונה כך שבכל נושא שסקרנו בדוח הייתה שורה תחתונה:
מ-“המצב לא טוב בכלל” ועד “המצב נפלא!” כשבאמצע טווח דינאמי של חוויות כשאת כולן הצגנו באמצעות מה שמבטא הכי טוב כיום חוויות ורגשות: אימוג’יז!

רגשות – גם בדוחות!

כולם מכירים את האימוג’יז, שנמצאים כיום בכל פלטפורמה שמכבדת את עצמה. והם בהחלט מצליחים להחליף בקלות משפטים כמו “המצב לא משהו, חייבים לטפל בזה”, או “המצב טוב, רק צריך לשפר X…” ועל הדרך מוסיפים נגיעה של חוויה אישית, ידידותית ומוכרת, כזו שתעלה חיוך למי שיראה אותו.

אז מה יצא בסוף? התוצאה לפניכם:
(הדוח אמיתי, הפרטים טושטשו)

אהבת? אפשר לשתף:

עוד ממה שכתבנו:

מה מחכה לנו ב-2024?

כל כך הרבה דברים קרו ב-2023 בדיגיטל ונראה ששנת 2024 תהיה מלאה בהפתעות!

אלו 4 המגמות שאנחנו חושבים שהולכות להיות הבולטות ביותר ב-2024

עקרונות באיקומרס שלמדנו מאיקאה!

איקאה מפורסמת בזכות הרהיטים הזולים שלה ובכך שהיא מספקת מגוון גדול של פתרונות ריהוט ואחסון תחת קורת גג אחת, אבל האמת היא שהמומחיות הכי גדולה של איקאה היא בפסיכולוגיה!