3 הטרנדים החמים של 2017 בדיגיטל

– שכל מנהל/ת שיווק פשוט חייב/ת לדעת אז שנת 2016 הגיעה לסיומה ואי אפשר להגיד שהיה משעמם בשום זירה השנה, בטח

– שכל מנהל/ת שיווק פשוט חייב/ת לדעת

אז שנת 2016 הגיעה לסיומה ואי אפשר להגיד שהיה משעמם בשום זירה השנה, בטח שלא בתחום הדיגיטל. להיפך, ההתפתחויות בעולם הדיגיטל השנה שינו לגמרי את הדרך שבה אנחנו מתקשרים עם חדשות, מותגים ואירועים ברשת.

אז אנחנו כאן כדי לבשר לכם על הטרנדים שיעצבו את המדיה לשנה הקרובה, ויותר מזה, להראות לכם איך הם יכולים לעזור לכם למצב את המותג שלכם נכון ברשת, להיות מוכנים לאתגרים הצפויים ולהשתמש בכלים הכי נכונים כדי להגיע לקהל שלכם ולהגדיל את המעורבות שלו, למרות התחרות הקשה.

מוכנים? אנחנו מתחילים!

3 טרנדים חמים שאתם פשוט חייבים להכיר – ולמנף:

שוברי השיאים

FACEBOOK LIVE – או האובססיה שלנו לכאן ועכשיו

כן, זה קורה כמו שזה מעולם לא קרה בעבר, והצורך שלנו במידע מיידי וקליט מגיע לסיפוקו, הזמני לפחות, בזכות הבשורה החדשה של פייסבוק השנה. אבל בעוד מספרי הלייקים בשחקים והתגובות לא מפסיקות לזרום, כדאי לשים-לב דווקא לאופי התגובות ולדרישות החדשות של הקהל, שמבקש פתאום להזיז את המצלמה, לשנות את המיקום, לכוון קצת יותר קרוב, לעשות שוט כזה או אחר ועוד ועוד. נראה כי התקשורת בין הצופה למפרסם היא שהשתנתה בעיקר בעקבות השקת ה- Live Stream, ושווה לעקוב מקרוב ולראות איך הקהל לוקח לעצמו אט אט "בעלות" לא רק על חווית הצפייה, אלא גם על יצירת התוכן שהמותג מפרסם.

סנאפ-צ'ט – או החופש לפרסם ולהפיץ משהו שפשוט… נעלם!

יחד עם הרצון שלנו לתעד את הכל, כל הזמן, התפתח אצלנו הצורך פשוט לשתף – ולמחוק. הקהל הצעיר היום פחות מעריך תיעוד ושמירה על זכרונות, ומעדיף את חווית השיתוף הפשוטה, ללא "מטען" דיגיטלי – פשוט לחוות, לשתף ולמחוק. יש משהו משחרר בפרסום תוכן שנעלם מעצמו, וכנראה שרוב הקהל הצעיר מרגיש כך, אחרת לא היו לסנאפ-צ'ט למעלה מ- 10 מיליארד צפיות בסרטונים מידי יום! לא פלא שהם צפויים להגיע ליותר מ- 935 מיליון דולר ב- 2017…

מישהו אמר בינה מלאכותית ולא קיבל? אז זהו, שצ'אט בוטֱֱֱ!

מדובר בשירות הלקוחות החדש, מהפכה של ממש אם תרצו בכל מה שקשור לתקשורת בין המותג ללקוחות שלו. מעבר להקלה משמעותית בעומס על מרכזי שירות הלקוחות של מותגים, מסתמן שזאת רק ההתחלה במסע אל עבר האוטומיזציה של השירות. והאמת? לרוב המענים האוטומטיים האלה הרבה יותר מנומסים מנציגים אנושיים, לא..?

מובייל, מובייל, מובייל

ואם לא הדגשנו את זה מספיק – מובייל!

למה? בואו נגיד את זה כך: ב- 2017 כ- 28 מיליארד חיפושים יבוצעו רק מהמובייל. אז להכין את האתר החדש שלכם למנועי החיפוש או לשלם על הופעות בעמוד הראשון בגוגל זה חשוב, אבל אם האתר שלכם לא יהיה מותאם לשימוש נוח וקל במובייל – הגולשים לא יחשבו פעמיים ויעברו לאתר הבא ברשימה – בלי למצמץ.

פייסבוק לא מאכזבת,

ושוב לוקחת מקום ראשון, בפער אדיר, בכל העולם.

אבל.. מה כל זה בעצם אומר?
כי זה מה שחשוב באמת. כולנו רואים את הנתונים ויש כל-כך הרבה מגמות שימוש חדשות וגימיקים ו… מרוב דובים כבר לא רואים יער, או לענייננו, מרוב פוסטים כבר לא רואים אסטרטגיה.

אם אתם שואלים אותנו?
הנתון הכי מדהים מכל הסטטיסטיקות של 2016 זה שלמרות כל המגמות האלה,
למעלה מ- 50% מהמותגים עדיין לא גיבשו אסטרטגיית שיווק בדיגיטל!

רובם עדיין מפרסמים פה, מפיצים שם, מנסים וידאו, מצייצים טוויט, פוצחים בקמפיין בפייסבוק ושוכחים לחבר את הקצוות עם האתר. עושים קצת מכל דבר ובסוף – אין שום דרך למדוד הצלחה, כי בעצם מהם הפרמטרים להצלחה בשיווק דיגיטלי, ואיך מודדים אותם בכלל?

אז אם ניקח רגע נשימה ארוכה ונירגע, נוכל לראות את הסיפור האמיתי שהטרנדים האלה מספרים לנו:


הקהלים הפעילים ברשת
 היום (כן, כן – ה- Millennials) רוצים גישה קלה ומהירה יותר למידע שיפתור את הבעיות שלהם, ומותגים שמשכילים להעניק לקהל שלהם את הנגישות והמיידיות הזאת, במובייל, בוידאו, בתמונה או בטקסט מניע לפעולה – מצליחים לתקשר עם הקהל שלהם טוב יותר, וכמובן להניב מכך יותר רווחים.

הרשתות החברתיות מאפשרות היום למותגים לשמוע מהלקוחות שלהם יותר מאי-פעם, אבל אם יש משהו שה- Live של פייסבוק מלמד אותנו, זה שהגולשים גם דורשים מהמותג יותר מאי פעם. עד כדי כך, שהיום מוניטין של מותג יכול להיבנות ולהתרסק לחלוטין – הכל תלוי בניהול הפרופיל ברשתות החברתיות והתמודדות נכונה עם תגובות נזעמות, מאוכזבות ולפעמים אפילו אלימות, של גולשים.

אבל זה לא כל הסיפור.

שיווק דיגיטלי נכון מתחיל הרבה לפני כן, ביצירת מערכת יחסים שמבוססת על אמון הדדי וכבוד בין המותג לבין הקהל שלו על-ידי יצירת תוכן מקורי בפלטפורמה הנכונה כדי לתת לקהל את מה שהוא באמת רוצה.

וכן, פייסבוק היא אכן המקום האידיאלי לשיווק דיגיטלי כדי להגיע לקהל מאוד מאוד מפולח ומדויק. אבל ברגע שהקמפיין לא מבוצע בצורה מקצועית ומדויקת, הקהל עלול להרגיש שיווק יתר ולהירתע מהמותג! אנחנו רואים את זה קורה כל הזמן…

התקציבים של שיווק דיגיטלי מעולם לא היו גבוהים יותר.
אבל כך גם הלחץ הגובר על מחלקת השיווק להציג ROI קונקרטי. אם אתם רוצים למדוד תוצאות, תחילה נסחו מדדי ביצוע מרכזיים (KPIs) רלוונטיים לפלטפורמות הקיימות, למידת החשיפה ולמעורבות הקהל. רק כך תוכלו למתוח קו ברור בין אסטרטגיית השיווק שלכם לבין חווית המשתמש של הקהל והמכירות שלכם.
מישהו כבר אמר Closed loop marketing?

שיווק דיגיטלי מוכיח עצמו גם ב- 2016 כשיטת השיווק היעילה והמשפיעה ביותר. אבל בין הציוץ, לסנאפ-צ'ט ולפוסט, צריך גם להבין מה עובד הכי טוב, איפה כדאי להשקיע ומה כדאי לפרסם, כדי ליהנות מקהילה גדולה ונאמנה של לקוחות ברשת – מבלי לגמור תקציבים על קמפיינים כושלים.

אל תתנו לתקציב 2017 להתבזבז על הפצה לא חכמה, קמפיין לא מדויק או סתם כי לא ידעתם למדוד ROI.


בינתיים, חג אורות שמח ושנה אזרחית טובה!


מכולנו,
צוות בלודוט סטודיו

אהבת? אפשר לשתף:

עוד ממה שכתבנו:

מה מחכה לנו ב-2024?

כל כך הרבה דברים קרו ב-2023 בדיגיטל ונראה ששנת 2024 תהיה מלאה בהפתעות!

אלו 4 המגמות שאנחנו חושבים שהולכות להיות הבולטות ביותר ב-2024

עקרונות באיקומרס שלמדנו מאיקאה!

איקאה מפורסמת בזכות הרהיטים הזולים שלה ובכך שהיא מספקת מגוון גדול של פתרונות ריהוט ואחסון תחת קורת גג אחת, אבל האמת היא שהמומחיות הכי גדולה של איקאה היא בפסיכולוגיה!