לבנות מותג מצליח מקדונלד'ס סטייל!

איך הפכה מקדונלדס לענקית שהיא היום? ריכזנו עבורכם את שלושת העקרונות החשובים ביותר, שכל עסק יכול ללמוד וליישם, כדי לפרוץ ולהצליח בגדול!

מקדונלד'ס התחילה את דרכה אי שם בשנות ה-40 כמסעדת המבורגרים זולים בהכנה מהירה, בניהולם של שני האחים לבית מקדונלד. מאז היא עברה דרך ארוכה עד שהפכה להיות האימפריה הבינלאומית שכולנו מכירים היום. איך היא עשתה את זה? ריכזנו עבורכם את שלושת העקרונות החשובים ביותר, שכל עסק יכול ללמוד וליישם, כדי לפרוץ ולהצליח בגדול!

1. בולטות וזכירות

הקשתות הצהובות? הן ממש לא פוקס! הן נולדו כאשר האחים מקדונלד (שהקימו את הרשת כמובן) ביקשו מהאדריכל שלהם לתכנן מבנה בולט ומושך, שיהיה מזוהה עם הרשת. למעשה, הם ביקשו להשיג בידול, לא רק רעיוני, אלא ממש פיזי. האדריכל תכנן מבנה ממותג בגוונים בולטים של אדום ולבן. אבל רגע לפני הקמת הסניף הראשון עם המיתוג החדש, בשנת 1953, הרגיש דיק מקדונלד שהעיצוב לא בולט מספיק ושהגג של המבנה שטוח מדי כדי שיראו אותו מרחוק. לכן, ביקש מהקבלן להוסיף שתי קשתות צהובות ענקיות בצידי המבנה – הקשתות העגולות כדי שיבלטו מעל הגג השטוח והצהוב הזוהר כדי שיבלוט על גבי הרקע האדום-לבן. זה "די" הצליח, לא?

 

הסניף הראשון של מקדונלדס שעוצב במיתוג החדש. קרדיט: אתר החברה

2. הטוב והמוכר

מותגי על בדרך כלל מצליחים לשמר קהל לקוחות נאמן שחוזר אליהם שוב ושוב – איך זה קורה? במקרה של מקדונלד'ס, אף אחד לא חושב לרגע שהיא מציעה את ההמבורגר הכי טעים או איכותי באזור. גם לא הכי זול או בריא. אבל היא מציעה משהו אחר שכנראה חשוב לכולנו – ודאות. אנחנו יודעים בדיוק מה נקבל, איזה טעם יהיה לזה, איך זה יראה וגם שנקבל את זה מהר! החוויה שלנו תהיה אחידה בכל מקום שנהיה בו בעולם ובכל שעה. בשביל הוודאות הזו אנחנו חוזרים, כמה שפחות הפתעות בדרך, יותר טוב!

 

סניפים שונים של מקדונלדס ברחבי העולם. קרדיט: עמוד הלינקדאין של החברה

3. התאמה לקהל היעד ולרוח התקופה

אז נכון שיציבות והתמדה חשובים. אבל זה לא אומר שצריך להישאר תקועים במקום. אולי הסוד הכי גדול של מקדונלד'ס הוא היכולת לעשות שינויים קלים שמתאימים בצורה מדויקת למקום, לזמן ולקהל. הנה כמה דוגמאות:

 

פרות קדושות

הדוגמה הכי מוכרת היא זו של הודו, בה מתייחסים אל הפרה כאל חיה קדושה, ולכן מקדונלד'ס מוכרת בהודו רק המבורגרים צמחוניים או מבשר שאינו בקר. 

 

כשרות

מה למקדונלדס האמריקאית, חובבת הצ'יזבורגרים הנוזלים, ולכשרות? מקדונלדס מבינה שבישראל יש קהל יעד לא מבוטל שומר כשרות ושעסקית נכון לפתוח כאן גם סניפים כשרים. ואם כבר מדברים על התאמה לקהל הישראלי… מה נסגר עם המק-שווארמה, מק-פלאפל ומק-קבב???

 

טרנדים עולמיים

מקדונלדס הבינה מזמן שכדי למקסם רווחים כדאי לה להתחבר למגמות עולמיות שמשפיעות על תרבות הצריכה. למשל, טרנד התזונה הבריאה ואורח חיים בריא – בשנים האחרונות ביצעו שינויים בתפריט, הוסיפו סלטים לצד ההמבורגרים, הכניסו התייחסות לערך הקלורי של המנות השונות, סיפרו לנו כמה חומרי הגלם טריים ובריאים ואפילו… הוסיפו את הצבע הירוק כחלק מזהות המותג שלהם, לצד האדום והצהוב. גם טרנד המיחזור נכנס למקדונלד'ס על ידי הפחתת השימוש בפלסטיק. הקשים לדוגמה עשויים מקרטון וכך גם הכוסות, ובחלק מהמקומות גם המכסה של הכוס עשויים מתחליפי פלסטיק או מפלסטיק ממוחזר.

 

אז רשמתם? לא? טוב, בואו נעשה תקציר לסיום!

הנה מה שאתם יכולים לקחת מהסיפור של מקדונלד'ס (חוץ מטייק אווי כמובן 😉) אם אתם רוצים להפוך את העסק שלכם למותג חזק ומצליח:

  1. תמצאו דרך לבלוט ולגרום ללקוחות שלכם לזכור אתכם! במיוחד אל מול המתחרים.
  2. תדייקו את ההבטחה השיווקית הבסיסית שלכם ותעמדו בה(!) לאורך זמן.
  3. בכל מה שאינו הבסיס והמהות – אל תישארו תקועים במקום! התאימו עצמכם כל הזמן לרוח התקופה, למקום ולחברה שהעסק שלכם פועל בה.  

ועוד טיפ קטן גדול מאיתנו – תזכרו ליהנות מהדרך, כי הדברים האלה לא קורים ביום אחד!

אהבת? אפשר לשתף:

עוד ממה שכתבנו:

מה מחכה לנו ב-2024?

כל כך הרבה דברים קרו ב-2023 בדיגיטל ונראה ששנת 2024 תהיה מלאה בהפתעות!

אלו 4 המגמות שאנחנו חושבים שהולכות להיות הבולטות ביותר ב-2024

עקרונות באיקומרס שלמדנו מאיקאה!

איקאה מפורסמת בזכות הרהיטים הזולים שלה ובכך שהיא מספקת מגוון גדול של פתרונות ריהוט ואחסון תחת קורת גג אחת, אבל האמת היא שהמומחיות הכי גדולה של איקאה היא בפסיכולוגיה!