התוכן הוא המלך – הצד התוכני של הכתיבה ברשת

אחרי שגרמנו לקוראים להתעניין בתוכן שלנו, זה הזמן לדבר על התוכן עצמו.

אחרי שגרמנו לקוראים להתעניין בתוכן שלנו, זה הזמן לדבר על התוכן עצמו. יש להקפיד על איכות התוכן. על התוכן לספק לקורא מידע שימושי ואינפורמטיבי כאחד. עליו להיות מקורי וחדשני – הכוונה היא למידע חדש, או לצורה חדשה של ניתוח הצגת המידע, ולא למידע מתורגם או מועתק.

גם כאן, יש לשמור על מספר כללים חשובים שיעזרו לקוראים להתעניין ולקרוא את כל התוכן כולו. הדבר החשוב ביותר הוא – לכתוב בקצרה. כתיבה מרובה מתישה את הקוראים ולכן צריך לכתוב מעט – עד 400 מילים, אלא אם כן מדובר במאמר של ממש ואז אפשר להתרחב עד ל- 700 מילים. במידה וצריך יותר מילים יש לחלק את התוכן למספר עמודים באינטרנט, בצורה הגיונית כמובן.

כותרת ראשית וכותרות משנה
כותרת בת שלוש שורות אינה כותרת – היא טקסט. אורך כותרת נכונה צריך להיות בין 4-10 מילים. הכותרות חייבות להיות ברורות, להכיל מילים מרכזיות מהטקסט ולסייע לגולש להבין מה בדיוק יהיה כתוב בטקסט שמתחתיהן. כדאי להימנע ככל האפשר מכתיבת כותרות שיווקיות, כתבו כותרות ברורות, שיסייעו לגולשים להבין מה בדיוק עומד להיות בטקסט. הכותרת הראשית הופכת להיות הקישור בעמוד הבית, או הקישור במנוע החיפוש, לפי הכותרת הראשית הגולשים מחליטים כן להקליק ולהיכנס או לא להקליק ולהיכנס. אם אתם רוצים לכתוב כותרת מעניינת, כתבו כותרת בשני חלקים.

כתבו כמות גדולה יחסית של כותרות משנה. לכל 2-3 פסקאות צריכה להיות כותרת משנה. גם כותרת המשנה היא בעצם תקציר של הפסקאות המופיעות תחתיה ומטרתה לסייע לגולשים להחליט האם הם קוראים או לא קוראים את המידע. מאוד יכול להיות שהם יסתפקו בכותרת (ויהיו מרוצים).

חלוקת הטקסט
חלקו את הטקסט לפסקאות ושימרו על רווח קבוע בין פסקה לפסקה. כדאי להדגיש בתוך הטקסט מילים חשובות שיעזרו לגולשים ברפרוף. שימו לב – על כל פסקה להכיל רעיון אחד בלבד ויש לדאוג לכך שהרעיון של הפסקה יופיע בתחילת הפסקה. כתבו את הפסקה באופן המציג סיכומים ומסקנות תחילה, פירוט ורקע אחר כך, מעין שיטת “הפירמידה ההפוכה”.

כדאי להשתמש בתבליטים ומספור, אך לא בהגזמה. יש יותר מ-5 תבליטים? עזבו את זה, עדיף לכתוב את זה כפסקה.
מומלץ להשתמש בהדגשות של מילים מרכזיות וחשובות. גם כאן, אם תדגישו את כל הטקסט, תקשו על הגולשים את הקריאה. אם תדגישו פסקה שלמה, תגרמו לגולשים לחשוב שמדובר בטקסט שיווקי והם פשוט ידלגו מעל הטקסט ולא יקראו אותו.

כתיבה עשירה ונכונה
טקסט מושך יותר תשומת לב, מאשר גרפיקה. שגיאות כתיב, שגיאות פיסוק ושגיאות עברית (או כל שפה אחרת) גורמות לגולשים לתחושה שמדובר באתר לא רציני שלא כדאי לבזבז עליו זמן.

סיימתם לכתוב את העמוד שלכם? קראו כותרות, כותרות משנה, קישורים, מלל המופיע בתבליטים ומלל המופיע ב-bold. אם אחרי שגמרתם לקרוא רק את החלקים הללו, קיבלתם תקציר של כל דף המידע – כתבתם נכון.

האתר שלכם כתוב כמו שצריך? זה הזמן לדאוג שכמה שיותר גולשים ייכנסו אליו. קראו את המדריך שלנו לאופטימזציה של תכנים ברשת.

אהבת? אפשר לשתף:

עוד ממה שכתבנו:

מה מחכה לנו ב-2024?

כל כך הרבה דברים קרו ב-2023 בדיגיטל ונראה ששנת 2024 תהיה מלאה בהפתעות!

אלו 4 המגמות שאנחנו חושבים שהולכות להיות הבולטות ביותר ב-2024

עקרונות באיקומרס שלמדנו מאיקאה!

איקאה מפורסמת בזכות הרהיטים הזולים שלה ובכך שהיא מספקת מגוון גדול של פתרונות ריהוט ואחסון תחת קורת גג אחת, אבל האמת היא שהמומחיות הכי גדולה של איקאה היא בפסיכולוגיה!