שנה חדשה מתחילה במיתוג חדש!

תיכף נכנסת השנה החדשה, ורגע אחרי שגמרנו (שוב) לבחור ממשלה חדשה, ואנחנו אומרים יפה שלום לשנה העברית החדשה, (תש”ף אגב,

תיכף נכנסת השנה החדשה, ורגע אחרי שגמרנו (שוב) לבחור ממשלה חדשה, ואנחנו אומרים יפה שלום לשנה העברית החדשה, (תש”ף אגב, לא תש”פ) ובמסגרת ההחלטות החגיגיות לקראת השנה שנכנסת – הגיע הזמן גם להתחלות חדשות.

 

עכשיו, כשאנחנו מדברים על התחלות חדשות, אנחנו לא מתכוונים רק להחלטות האלה שאתם מבטיחים לעצמכם בראש השנה ושוכחים מהן עד סוכות, כמו למשל להתחיל לעשות ספורט ולהמשיך בזה לא משנה מה, לאזן טוב יותר בין המשפחה לעסק או להחליף בנק.

לא. הפעם, במסגרת ההתחלות החדשות, למה שלא תשיגו לעצמכם מיתוג מחדש?

 כזה שיעניק למותג שלכם מראה חדש, רענן וממוקד יותר. כי כמו שאתם יודעים, כדי ליצור מותג מחדש שיהיה אפקטיבי (ומהמם) באמת, יש כמה שלבים והחלטות ביניים שצריך לקבל בדרך.
אנחנו גם לא מדברים רק במונחים של שינוי לוגו או החלפת השלט מעל בית העסק שלכם. מה פתאום. אם כבר מיתוג מחדש, אז כזה שמשדרג באמת את העסק, ועוזר לכם להגדיר את עצמכם מחדש.
 

מיתוג שכולל הכול

כולל עיצוב הסממנים המסחריים, שלכם, בחירת לוגו חדש, עם צבעים חדשים, ומסר שיווקי מדויק וחדש שיחדור כל כך חזק לתודעת הציבור, שעוד שלפני שיגיע הגשם הראשון, כבר יהיה סביבכם מספיק רעש והמולה כדי להתחיל שנה חדשה עם עסקים חדשים, לקוחות חדשים, ורמת עניין חדשה.
 
אז מי אמר שהחגים הם חודש שומם ולא רווחי? יכול להיות שזה רק עניין של החלטה, אבל אמיתית כזאת, שיכולה לשנות את העסק שלכם ואת כל ההתנהלות העסקית שלכם. כזאת שתגרום ללקוחות להגיד, וואו. יש כאן ארגון רציני שממש יודע מה הוא עושה. בדיוק כמו שאתם אומרים לעצמכם כשאתם יושבים בערב מול פרסומות שמדברות אליכם.

אז מה ההבדל בין מיתוג חדש לבין מיתוג מחדש?

המטרה של מיתוג היא לספר לקהל שלכם שאתם כאן, שפתחתם עסק, ושיש לכם איך לענות על השאלות שלהם או לפתור בעיות שאף אחד עדיין לא פתר להם כמו שאתם יכולים.

אבל מיתוג מחדש, בדיוק כמו שהוא נשמע, משנה את הדימוי של החברה או העסק, מלמעלה עד למטה. אתם משנים את פילוסופיית המותג שלכם וכותבים מחדש את סיפור המותג שלכם.

אנחנו חיים בעולם שבו כ-ו-ל-ם מדברים כל היום על מיתוג ומה הוא יכול לעשות לעסקים. אבל אם נסתכל לאחור רק כמה שנים, נראה שאנשים ועסקים לא כל כך דיברו על מיתוג, כמו שהם מדברים עליו היום.

אבל הנה משהו שחשוב שתפנימו:

אחד, וזה אולי הדבר הכי חשוב, את מי זה מעניין מה היה בעבר? אנחנו כאן ועכשיו, ועכשיו אנחנו מדברים על מיתוג מחדש של העסק שלכם. פעם אנשים האמינו גם שאם הם לא יעבדו הכי קשה בעולם הם לא ישיגו כלום. היום אנחנו כבר יודעים שיותר חשוב לעבוד חכם.

ושנית, למרות שמיתוג, חדש או מחדש, הוא לא מושג זר, הרבה חברות פשוט שקועות בעבר ומסרבות לשחרר את המותג שהן מחוברות אליו. מה שמוביל אותנו למצב שבו הרבה עסקים מצויים היום: מציאות שמובילה אותם להעריך את המותג שלהם מחדש, לדעת לזהות באומץ ובכנות אם הוא עדיין עובד ומשרת אותם, ולשקול אם הם צריכים למתג מחדש או לא.

חושבים שאתם צריכים מיתוג מחדש?

בואו נראה רגע מתי, למה ומי צריך מיתוג מחדש:

• כשהמותג הנוכחי שלכם כבר לא עובד כל כך ביעילות, או שהקהל שלכם מתעלם ממנו (כואב, נכון, אבל היי! יש מה לעשות בקשר לזה 😊)

• הלקוחות שלכם לא יודעים בדיוק מה אתם עושים.

• העסק שלכם השתנה באופן משמעותי.

• שוק היעד המטרה שלכם השתנה.

• או שאתם מתכננים צמיחה שכוללת מיזוג או רכישה.

אז קדימה. איך אתם רוצים שהמותג החדש שלכם ייראה? ומה ייצא לכם מזה?

אז החלטתם על מיתוג מחדש לעסק. לא משנה איך תעשו את זה, כדאי שתקפידו להיזהר קצת, כשאתם ממתגים את עצמכם מחדש.

כי מיתוג מחדש לרוב יכלול סדרה מאומצת של פעולות מורכבות וארוכות. כך שאם לא תהיה לכם תוכנית פעולה מדויקת, ותהליך שמתוכנן ומנוהל כמו שעון, המיתוג מחדש שלכם יכול מהר מאוד לרדת מהפסים במקרה הטוב, ולא להסתיים במקרה הפחות טוב.

כדאי להתחיל עם תוכנית מיתוג מסודרת, כשמאחוריה עומדת אסטרטגיה שיווקית ברורה ומדויקת שמשמשת מצפן לאורך כל הדרך ומגדירה בדיוק את היעד אליו נרצה להגיע באמצעות תהליך המיתוג מחדש. כך שבמהלך הדרך תוכלו לבדוק האם כל שלב משרת את המטרה המרכזית ובמידה ולא, להיות מסוגלים לשנות כיוון בזמן.

תזכרו

המיתוג ותדמית העסק שלכם הם חלק בלתי נפרד מהשיווק שלו. וכל תהליך מיתוג (זו הגישה שלנו בכל אופן), מתחיל באסטרטגיה שיווקית וחשיבה רוחבית וארוכת טווח.

מיתוג טוב, כזה שמגובה בחשיבה שיווקית נכונה, משרת בסופו של דבר את כל תהליכי השיווק והפרסום ומסייע לייצר תוצאות טובות יותר ובאיכות גבוהה הרבה יותר.

אהבת? אפשר לשתף:

עוד ממה שכתבנו:

מה מחכה לנו ב-2024?

כל כך הרבה דברים קרו ב-2023 בדיגיטל ונראה ששנת 2024 תהיה מלאה בהפתעות!

אלו 4 המגמות שאנחנו חושבים שהולכות להיות הבולטות ביותר ב-2024

עקרונות באיקומרס שלמדנו מאיקאה!

איקאה מפורסמת בזכות הרהיטים הזולים שלה ובכך שהיא מספקת מגוון גדול של פתרונות ריהוט ואחסון תחת קורת גג אחת, אבל האמת היא שהמומחיות הכי גדולה של איקאה היא בפסיכולוגיה!