עצות מועילות לשיפור החיפוש ברשת

תוצאות החיפוש שלכם לא העלו בחכתם את הדגים שחיפשתם? בשביל זה אנחנו כאן.

כולנו מחפשים מידע. רובנו מחפשים באמצעות גוגל, אבל גם אם אנחנו מחפשים באמצעות מנוע חיפוש אחר, אנחנו עדיין מחפשים באופן פשוט למדי. הרבה פעמים אנחנו מחפשים את אותם הדברים שכולם מחפשים ואז התוצאות הראשונות הן באמת התוצאות הרלוונטיות לנו. אבל לפעמים, אנחנו מחפשים משהו קצת שונה ושם רבים מאיתנו מתקשים.

אספנו עבורכם כמה עצות מועילות שיכולות לשפר משמעותית את יכולות החיפוש שלכם ברשת:

  • חיפוש מדויק באמצעות גרשיים – אם תקישו משפט שלם בגוגל תקבלו תוצאות רלוונטיות לכל אחת מהמילים. אם אתם מעוניינים במציאת משפט מדויק, השתמשו בגרשיים ומנוע החיפוש יחפש את המשפט המדויק. מועיל בעיקר כשאנחנו מחפשים ציטוט של אדם מסויים, או מעוניינים לברר מה אומרת תקלה מסויימת במחשב וכו’.
  • הורדה של מילים קשורות לא רלוונטיות – לפעמים מקבלים תוצאות רבות לא רלוונטיות לחיפוש שרצינו. במידה ואתם מזהים תוצאות חיפוש דומות, אפשר להוריד אותן מהחיפוש על ידי הקשת הסימן מינוס לפני המילה. מנוע החיפוש יציג תוצאות חדשות ללא תוצאות הקשורות למילה שסימנתם. מועיל בעיקר אם אנחנו מחפשים אדם מסוים ואנחנו מקבלים תוצאות רבות של אדם מפורסם אחר בעל שם דומה. שימוש נוסף יכול להיות במידה ואנחנו רוצים לוותר על תוצאות מאתר מסוים, אז אנחנו פשוט מורידים אותו מתוצאות החיפוש.
  • איות נכון או שגיאה מכוונת  –  באינטרנט, כמו בכביש, צריך להיות חכם. לפעמים, שגיאות של מילים הופכות להיות שגורות ונפוצות. אם אנחנו יודעים על שגיאה כזו, ייתכן מאד וחיפוש מכוון של השגיאה יעזור לנו במציאת תוצאות החיפוש שרצינו. במקרים נוספים, צריך לוודא שאייתנו נכון את המילה שחיפשנו כדי שנוכל למצוא את המקורות האמינים ביותר. במידה ומדובר בשפה שאינה עברית, השתמשו בכלי התרגום המעולה של גוגל.
  • חפשו באנגלית – אין מה לעשות, רשת האינטרנט עדיין מלאה יותר במידע באנגלית מאשר בעברית. גם אם השליטה שלכם באנגלית אינה מושלמת, ייתכן וחיפוש באנגלית יעזור לכם להגיע מהר יותר לתוצאת החיפוש הרצויה. שוב, היעזרו בכלי תרגום, זה תמיד מועיל.
  • מילות מפתח – אין סיבה לתמצת את החיפוש שלכם. כל מילה שאתם מוסיפים מכוונת את מנוע החיפוש לתוצאה הקרובה יותר לחיפוש שלכם. הוסיפו מילים רלוונטיות ככל האפשר. אם קיבלתם מעט מדי תוצאות, הרחיבו את החיפוש שלכם על ידי צמצום מילות מפתח.
  • אפשרויות חיפוש מתקדם – מנועי החיפוש השונים מאפשרים לכם חיפושים מתקדמים. אין מה לפחד מזה וכדאי לעשות בהם שימוש. ניתן לחפש סוג מסוים של מידע (חדשות, סרטים, מידע מרשתות חברתיות ועוד), מידע בתקופת זמן מסוימת (העדכני ביותר, במסגרת שנה מסוימת ועוד) ובכלל, אופציות רבות פתוחות בפניכם אם רק תנסו.

חיפוש מתקדם באמת כדאי לעשות באמצעות מנועי חיפוש נישתיים המוכוונים לחיפוש בתכנים מסוימים מאד – חיפוש בספרים,
חיפוש במאמרים אקדמיים ועוד. בקרוב נעלה פוסט על זה לשימושכם.

בהצלחה בחיפוש!

אהבת? אפשר לשתף:

עוד ממה שכתבנו:

מה מחכה לנו ב-2024?

כל כך הרבה דברים קרו ב-2023 בדיגיטל ונראה ששנת 2024 תהיה מלאה בהפתעות!

אלו 4 המגמות שאנחנו חושבים שהולכות להיות הבולטות ביותר ב-2024

עקרונות באיקומרס שלמדנו מאיקאה!

איקאה מפורסמת בזכות הרהיטים הזולים שלה ובכך שהיא מספקת מגוון גדול של פתרונות ריהוט ואחסון תחת קורת גג אחת, אבל האמת היא שהמומחיות הכי גדולה של איקאה היא בפסיכולוגיה!