סיכום 2014 בעולם הדיגיטל – מוכנים?

קבלו את ה-סיכום על מה שעבר על הרשת ועולם הטכנולוגיה בשנת 2014 - מה חיפשנו השנה? על מה דיברנו בפייסבוק?

היום נפרדים לשלום משנת 2014, שהייתה ללא ספק שנה לא קלה אבל גם נפלאה, והחלטנו לתת בה הצצה אחרונה ולבדוק איפה היינו, מה עניין אותנו ובעיקר – מה השתנה בדיגיטל ובכלל.

הגאדג’טים המבוקשים ביותר
השנה הייתה לוהטת מבחינת חידושים טכנולוגיים: הסמארטפונים הפופולאריים, הטאבלטים וקונסולות המשחק הוציאו גרסאות חדשות, ובעיקר הציפייה להם, אחח, הציפייה… אז על מה דיברו הכי הרבה מבין הגאדג’טים החדשים שיצאו השנה?

1. אייפון 6
2. גלקסי 5
3. גלקסי נוט 4
4. גו-פרו
5. אייפד מיני
6. XBox One
7. אמזון קינדל
8. פלייסטיישן 4
9. אייפד AIR
10. הטאבלט של מיקרוסופט: Surface Pro 3

אחרי שראינו מה התחדש בטכנולוגיה, אנחנו שואלים – מה היו הנושאים החמים ברשת? אין דרך יותר טובה לבדוק את כל אלה מאשר נתוני חיפוש בגוגל.

מה חיפשו הישראלים בגוגל הכי הרבה השנה?

נתחיל מלבדוק בארץ – מה עשה רעש? מה עורר עניין? מה יצר באז? לנתונים של גוגל הפתרונים:

1. זגורי אימפריה
2. פיקוד העורף
3. מונדיאל
4. להיות איתה
5. מתים לרגע
6. האח הגדול 6
7. רמזור
8. מזג אוויר
9. משחקי השף
10. אייפון 6

זו הייתה שנה חזקה בטלוויזיה הישראלית, שכן 6 (!!) מתוך עשרת המושגים שחיפשו בארץ הן סדרות – “זגורי אימפריה”, “מתים לרגע”, “להיות איתה”, “רמזור” הפופולארית כמובן, וכן תכניות הריאליטי “האח הגדול 6″ ו”משחקי השף”.

השנה הייתה שנת מונדיאל מצד אחד, וישראלים כידוע מתים על כדורגל, ומצד שני, היה את מבצע “צוק איתן” בקיץ, ולכן פיקוד העורף הגיע למקום השני והמכובד בחיפושים שלנו. אחרי הסופה שהציפה את איילון, גם מזג האוויר נכנס לחיפושים ואייפון 6… טוב, לא באמת צריך להסביר נכון?

ערכנו ב-Google Trends השוואה בין שני אירועים מאוד מדוברים שהתרחשו השנה, מעניין לראות את ההבדלים בכמויות החיפוש במהלך השנה:

כמו כן, גוגל כבר מזמן הפכה לסמכות בענייני דיאטות, יחסים, אינטרנט… בעצם הכל. הנה השאלות שישראלים שאלו את גוגל הכי הרבה:

1. איך מרזים בבטן
2. איך אומרים ברוסית
3. איך פותחים אפסטור
4. איך המוח עובד
5. איך חוסמים בפייסבוק

אין ספק שמדובר בסוגיות חשובות ביותר  ?

ומה חיפשו בגוגל ברחבי העולם?

הבאנו לכם את תוצאות החיפוש הפופולאריות ביותר, לפי הנתונים של Google:

1. רובין וויליאמס
2. מונדיאל
3. מחלת האבולה
4. מלזיה איירליינס
5. אתגר דלי הקרח
6. Flappy Bird
7. קונצ’יטה וורסט (זוכת האירוויזיון)
8. דאע”ש
9. Frozen – לשבור את הקרח
10. אולימפיאדת החורף

אחד האירועים שהכי השפיעו על אנשים ברחבי העולם הוא המוות העצוב של רובין וויליאמס, מה שהקפיץ אותו למקום הראשון בחיפושים. ואחרי המונדיאל המדובר בברזיל ממוקמת מחלת האבולה, שהצליחה ליצור פאניקה ברחבי העולם. עוד נושא מדובר וקצת מדאיג הוא היעלמות המטוס המלזי במהלך השנה, מה שהביא להמון לחיפושים של חברת התעופה המלזית… מעניין.

עוד ברשימה: אתגר דלי הקרח שבו נתבקשו הגולשים לשפוך על עצמם דלי קרח ו/או לתרום כסף לעמותת ה-ALS ולהפיץ לחברים לצורך העלאת המודעות – מה שהפך ללהיט ויראלי; המשחק הממכר Flappy Bird; זוכרת האירוויזיון הדראגיסטית האוסטרית (עם הזקן), וארגון הטרור שעושה בלאגן במזרח התיכון והרעיד את אמות הסיפים של מנהיגים ברחבי העולם – ISIS, הלא הוא דאע”ש.

את הרשימה סוגרים שני ביטויים קרים במיוחד – הסרט “Frozen” שהפך פופולארי במהירות ברחבי העולם, וקטף עשרות פרסים ובהם אוסקר על סרט האנימציה הטוב ביותר ושיר הנושא הטוב ביותר (Let it go); וכן אולימפיאדת החורף בסוצ’י, אודותיה גם חיפשו לא מעט בגוגל.

גם מתוך רשימה זו ערכנו בכלי של Google Trends השוואה בין שני ביטויי חיפוש, ודי מעניין לראות את מידת העניין בהם בהתאם לתקופות השנה:

אבל רגע, מה עם הפייסבוק?

בדקנו עם ידידנו צוקרברג (סתם, הלוואי ? ) מה היו הנושאים המדוברים ביותר בפייסבוק השנה:

1. Ebola Virus Outbreak
2. Ice Bucket Challenge
3. Robin Williams
4. Super Bowl
5. Michael Brown and Ferguson
6. World Cup
7. Conflict in Gaza
8. Midterm Elections
9. Malaysia Airlines
10. ISIS

קשה לומר שאנחנו מופתעים, ואת רוב המושגים כבר ראיתם קודם ואין צורך להסביר. כן נספר לכם שלמקום ה-4 הגיע אירוע הספורט של השנה בארה”ב, הלא הוא הסופרבול. מעבר למשחקי הפוטבול, זהו יום חגיגה לקפיטליזם האמריקאי, מה שמסביר את החיפושים רבים אודותיו בגוגל.

למקום ה-5 הגיעה פרשיית מייקל בראון, בחור אפרו-אמריקאי שגנב סיגריות מחנות וכתוצאה מכך נורה למוות ע”י שוטר לבן בשם פרגוסון. הסיפור עורר הד ציבורי בעיקר בארה”ב והעלה לדיון את יחס החברה לשחורים ומיעוטים (קצת מזכיר פרשיה דומה שקרתה בארץ וגם עוררה שיח דומה);

המבצע בעזה הגיע למקום ה-7; מצד אחד כישראלים, להיכנס לנושאים המדוברים בעולם זה כבוד, מצד שני, עם הביטוי הזה – כבוד מפוקפק משהו…  לא? ? ונסיים בהסבר על המקום ה-8 אליו הגיע הביטוי “בחירות אמצע הקדנציה” לבית הנבחרים בארה”ב, שהביאו ניצחון לרפובליקנים בצורת הרבה מאוד מושבים בסנאט.

ובטוויטר?

נערכה רשימה של 40 הציוצים המצחיקים ביותר שהופיעו השנה, אבל לא נלאה אתכם בכל הנתונים.
בטוויטר שלנו אגב, כבר ביקרתם?
כדי לסיים את השנה עם חיוך, נציג בפניכם את הציוץ שהכי הצחיק אותנו באופן אישי, ונאחל ששנת 2015 תהיה אפילו יותר מלהיבה וחדשנית מהשנה שחלפה, מבחינה חברתיתויזואלית ועסקית, ושכל הביטויים והנושאים המדוברים יהיו רק דברים חיוביים ?

אז קבלו:

אהבת? אפשר לשתף:

עוד ממה שכתבנו:

מה מחכה לנו ב-2024?

כל כך הרבה דברים קרו ב-2023 בדיגיטל ונראה ששנת 2024 תהיה מלאה בהפתעות!

אלו 4 המגמות שאנחנו חושבים שהולכות להיות הבולטות ביותר ב-2024

עקרונות באיקומרס שלמדנו מאיקאה!

איקאה מפורסמת בזכות הרהיטים הזולים שלה ובכך שהיא מספקת מגוון גדול של פתרונות ריהוט ואחסון תחת קורת גג אחת, אבל האמת היא שהמומחיות הכי גדולה של איקאה היא בפסיכולוגיה!