המירוץ-לפסגה-facebook-vs-google

תוסף אחרי תוסף, פייסבוק וגוגל לא מפסיקות לפתח ולשדרג את האפליקציות והפלטפורמות שלהן. וזה עוד בלי שהזכרנו את הרכישות האחרונות

הטכנולוגיה מתפתחת ומשתכללת בצעדי ענק; באינטרנט, במדיה החברתית ובעיקר במובייל.
אנחנו עוקבים באדיקות אחר השינויים, ועדכון אחרי עדכון בדף הפייסבוק שלנו – לא יכולנו שלא לשים לב שגוגל ופייסבוק, היריבות המושבעות, מפתחות עוד ועוד תוספים לפלטפורמות הקיימות, נכנסות לזירות חדשות ובקיצור – לא עוצרות באדום!

כמעט חצי שנה עברה מסיכום השנה החולפת (איך הזמן רץ כשנהנים ? ) והחלטנו לעצור הכל לרגע, לעשות סדר ולבדוק אצל כל אחת משתי הענקיות – מה השתנה, מה חדש ומה המשמעות של כל זה?

בפייסבוק 

15 באוקטובר 2014:

דיווחים מזירת האקשן

תוסף Safety Check

למען האמת, פייסבוק השיקו את תוסף ה-Safety Check בסוף 2014. אבל רק בעקבות רעידת האדמה בנפאל בסוף באפריל, שבמהלכה ואחריה אלפים “דיווחו שהם בסדר” באפליקציית הרשת החברתית, התוסף קיבל חשיפה עולמית.

בגוגל 

22 באוקטובר 2014:

תיבת המייל משתכללת

תיבת דואר Inbox

גם כאן מדובר בסוף השנה שעברה, אז גוגל השיקו את תיבת הדואר המשודרגת שלהם, Inbox. בהתחלה היא הייתה זמינה רק למי שקיבלו הזמנה, אך השנה גוגל מנסים לדחוף את המעבר לשימוש בתיבה החדשה אצל כל המשתמשים.

12 בפברואר:

עד שהמוות יפריד ביניכם

דף זיכרון בפייסבוק

פייסבוק לקחו את המרכזיות שלהם בחיינו צעד אחד קדימה, ואיפשרו לנו להגדיר מה נרצה שייעשה בפרופיל האישי שלנו אחרי שנמות: אם למנות חבר שיקבל אליו גישה, להפוך אותו לדף זיכרון, או לחילופין למחוק את הדף לחלוטין.

12 בפברואר:

לא נורא גוגל, פעם הבאה…

גוגל +

אחרי 4 שנים, גוגל השלימו עם העובדה שהרשת החברתית שלהם לא הצליחה והיא אינה פופולארית, לפחות לא בהשוואה לפייסבוק, והחליטו לסגור את הבאסטה. בפועל, פיצלו אותה ל-3 שירותים שונים אך לראשונה מדובר בהודאה של גוגל בכישלון.

17 בפברואר:

שדרוג לפלטפורמה השיווקית

מערכת המודעות של פייסבוק השיקה את מודעת ה-Multi Product, בה ניתן לשים עד 5 תמונות עם 5 קישורים שונים וקישור לאתר החברה. המודעה נועדה לקדם מספר של מוצרים / שירותים וכך להגדיל משמעותית את אחוזי ההקלקה וה-ROI.

21 באפריל:

מי שלא במובייל, לא קיים!

בגוגל הבינו שהנהירה למובייל עצומה ופעלו בהתאם: הם הודיעו כי לאתרים שלא מותאמים לגלישה מהמובייל, הדירוג בתוצאות החיפוש ירד, גם במחשב. זאת בשביל ליצור רשת נגישה בסמארטפונים ולשמור על מעמדם גם שם.

17 במרץ:

מזומן או אשראי? פייסבוק!

אחרי שבסוף השנה שעברה פיצלו את המסנג’ר לאפליקציה נפרדת מהרשת החברתית במובייל, החלו המפתחים להפוך אותה לידידותית למשווקים. כצעד ראשון, הוסיפו את האפשרות לשלוח כסף בין משתמשים, ממש בדומה ל-PayPal.

5 במאי:

משנים כיוון ועוברים לויזואלי

גוגל+ נסגרה אך כאמור, בגוגל לא מוותרים. הם החליטו לקחת את הרשת החברתית הגוססת ולהכניס אותה לזירה חדשה – אוספים של תמונות ממוינות לפי קטגוריות, ראש בראש מול פינטרסט. תנו לקרב על ליבם של המשווקים להתחיל!

24 במרץ:

פייסבוק מציגים: נוסטלגיה

בפייסבוק החליטו לחבק את העבר והשיקו את התוסף On This Day, שמציג למשתמשים תכנים שפירסמו באותו התאריך בשנים קודמות. האם מדובר ברצון של פייסבוק לרענן את זיכרון הגולשים או שמא בפחד שנגמרו להם כבר הרעיונות?

7 במאי:

המדריך לרעב העצלן

גוגל למדו שהדרך לליבם של הגולשים עוברת בקיבה שלהם, והודיעו על השקת כפתור לביצוע הזמנת אוכל מהמסעדה הרצויה, שיופיע בתוצאות החיפוש! מדובר בניסיון להאריך את שהות הגולשים באתרם ולמנוע מעבר לאתר אחר כמה שניתן.

27 באפריל:

רות האם רואה? עבור

שיחות וידאו

אחרי שבסוף שנה שעברה הכניסו את פיצ’ר שיחות הטלפון הקוליות לאפליקציית המסנג’ר, בפייסבוק החליטו לעלות שלב והוסיפו את האפשרות לקיים בה שיחות וידאו. אנחנו רואים בזה פלישה של ממש לטריטוריה של סקייפ.

17 במאי:

כמו בקניון, רק בגוגל

מסחר אלקטרוני

עוד טריטוריה שגוגל פולשת אליה: המסחר האלקטרוני, זו של אמזון ואיביי. גוגל משיקים כפתור רכישה שיאפשר קנייה מאותם ספקים המתפרסמים בתוצאות החיפוש, רק שהיא תתבצע בדף ייעודי של גוגל ולא באתרי הספקים.

18 במאי:

בוא ונשחק משחק

מסנג'ר פייסבוק

למקרה שלמישהו עוד היה משעמם במסנג’ר של פייסבוק, הושק באפליקצייה תוסף שמאפשר לשחק משחקים בזמן שמתכתבים. למעשה, מדובר בפתיחת הפלטפורמה למפתחי משחקים חיצוניים, מה שמריח לנו כמו צעד שיווקי.

19 במאי:

מה שצייצת

טוויטר

משתמשי טוויטר, בגוגל חושבים עליכם! במקום להיכנס לרשת החברתית ולחפש במיוחד חשבונות או ציוצים, ניתן לעשות זאת ישירות במנוע החיפוש של גוגל ע”י הוספת המילה Twitter. נותר רק לתהות מי מהשניים המרוויח האמיתי כאן…


וזה לא נגמר כאן…

יש עוד הרבה שמועות שמתרוצצות ברשת, חלקן אמיתיות וחלקן פחות, כמו גם שורת הבשורות הטכנולוגיות שיצאו מגוגל בכנס I/O 2015. אי אפשר לדעת איפה זה יעצור אבל מה שבטוח, שתי הענקיות מראות מגמה של פלישה לעוד ועוד זירות ברחבי האינטרנט.
מעבר לכך, שתיהן הופכות ממש, אבל ממש ידידותיות למשווקים, מה שמבטיח שהתחרות ביניהן לא תסתיים בשנים הקרובות.

ואנחנו? אנחנו מציעים לכם להמשיך וליהנות מהשידרוגים והתוספים… ומבטיחים להמשיך לעדכן ?

עיקבו אחרינו ברשתות החברתיות: FacebookTwitterLinkedin ו-Instagram.

אהבת? אפשר לשתף:

עוד ממה שכתבנו:

מה מחכה לנו ב-2024?

כל כך הרבה דברים קרו ב-2023 בדיגיטל ונראה ששנת 2024 תהיה מלאה בהפתעות!

אלו 4 המגמות שאנחנו חושבים שהולכות להיות הבולטות ביותר ב-2024

עקרונות באיקומרס שלמדנו מאיקאה!

איקאה מפורסמת בזכות הרהיטים הזולים שלה ובכך שהיא מספקת מגוון גדול של פתרונות ריהוט ואחסון תחת קורת גג אחת, אבל האמת היא שהמומחיות הכי גדולה של איקאה היא בפסיכולוגיה!