גוגל אנליטיקס 2011 – סטטיסטיקה להמונים

גוגל מעלה חידוש משמעותי לאחר תקופה לא קצרה למערכת האנליטיקס שלה. למרות שהיא עדיין בגרסת בטא, השימוש בה מומלץ.

גוגל אנליטיקס הוא אחד הכלים השימושיים למעקב אחרי האתר שלכם. הוא של גוגל, שאנחנו כבר אוהבים, הוא חינמי אך בעיקר הוא מאפשר שימוש פשוט וטוב לבעלי אתרים, לצד שימוש מורכב ומתקדם למפתחי אתרים או מנהלי אתרים מתקדמים.

ישנם לא מעט שינויים בגרסא החדשה, אך בחרתי להתמקד דווקא בשדרוג הויזואלי. אל תתבלבלו, זהו שדרוג משמעותי מאד גם למנהלי אתרים וותיקים ומנוסים, משום שהוא מאפשר לנו, לראשונה, ליצור באופן פשוט ומהיר עמוד המציג את כל הנתונים החשובים לאתר, בדרך שאנו רוצים – מיקום, צורה ותוכן. באופן כזה, גם אלו מאיתנו שמספרים וסטטיסטיקה גורמים להם ללחץ ולחרדה לא מוסברת, יכולים להשתמש בכלי החשוב הזה ולקדם את האתר שלהם.
ניתן לגשת לתצוגה החדשה לאחר כניסה למערכת האנליטיקס בלחיצה על New Version בחלק העליון של האתר.

מדוע זה חשוב?

לכל אתר יש צרכים אחרים ויעדים אחרים, המשתנים עם הזמן. אנחנו, כמנהלי אתרים, רוצים לקבל מידע מהיר, רלוונטי ועדכני, אך יותר מהכל מידע שיתרום לנו בניהול האתר. לוח הבקרה (dashboard) באנליטיקס הוא המקום המרכזי לקבלת המידע הרלוונטי על האתר שלנו. בגרסה החדשה, יש אפשרות ליצור לוחות בקרה רבים ולארגן את לוח הבקרה ככל העולה על רוחנו.

לדוגמא, שימוש אפשרי בלוחות בקרה רבים – לוח בקרה אחד נקדיש לניתוח אופי המשתמשים באתר – מי הם, מהיכן הגיעו, מה הם מחפשים, כמה זמן הם גולשים באתר עוד. לוח בקרה שני נקדיש לניתוח אופי הגלישה באתר – אילו עמודים משמעותיים יותר, כיצד מתבצעת תנועת הגולשים באתר, כמה פעמים חזרו המשתמשים לאותו עמוד ועוד. לוח בקרה נוסף ניתן להקדיש לניתוח הפרסום באתר שלנו, לוח נוסף לניתוח גיאוגרפי של הגולשים במידה וזה מעניין אותנו ועוד. זוהי אפשרות חשובה מאד. היא מאפשרת לנו לארגן את המידע בדרך הנוחה לנו וכך להקל עלינו להגיע למידע רלוונטי.

האפשרות השנייה והלא פחות חשובה, היא ארגון כל לוח הבקרה בצורה חופשית והצגת הנתונים באיזו דרך שנרצה. ניתן להציג את הנתונים על גבי טבלה, עוגה, רשימה ועוד. בכל אחד מאפשרויות התצוגה ניתן לבחור אילו נתונים אנחנו מעוניינים לראות ואף להשוות בינהם. כעת, אנחנו יכולים ליצור לנו תצוגה מושלמת בדרך בה אנחנו אוהבים לראות את הנתונים, ובעיקר בדרך שהכי נוחה לנו להבין את הנתונים. אין צורך להצמד לתצוגה נכונה סטטיסטית, הציגו את הנכונים בדרך שהכי מסדרת לכם את הראש. אף אחד לא מבקר אתכם.

איך עושים את זה?

לוחות בקרה נוספים ניתן להוסיף בקלות על ידי לחיצה על New Dashboard בתפריט השמאלי באתר.


לאחר מכן,  ניתן להוסיף ווידג’טים ללא הגבלה. יש לבחור Add widget ולאחר מכן את סוג התצוגה שבה אתם מעוניינים.


שימו לב, לאחר בחירת סוג התצוגה יש לבחור את הנתונים שאותם תרצו לראות. לכל סוג תצוגה, ניתן לבחור כמובן מספר אחר של נתונים להצגה. ניתן להוסיף וידג’טים ללא הגבלה ולאחר מכן לסדר את מיקומם של הוידג’טים בעמוד.


כאמור, ישנם שינויים נוספים בגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס. נעדכן בקרוב, כשתצא הגרסה המלאה. עד אז, תהנו. גם סטטיסטיקות יכולות להיראות טוב.

אהבת? אפשר לשתף:

עוד ממה שכתבנו:

מה מחכה לנו ב-2024?

כל כך הרבה דברים קרו ב-2023 בדיגיטל ונראה ששנת 2024 תהיה מלאה בהפתעות!

אלו 4 המגמות שאנחנו חושבים שהולכות להיות הבולטות ביותר ב-2024

עקרונות באיקומרס שלמדנו מאיקאה!

איקאה מפורסמת בזכות הרהיטים הזולים שלה ובכך שהיא מספקת מגוון גדול של פתרונות ריהוט ואחסון תחת קורת גג אחת, אבל האמת היא שהמומחיות הכי גדולה של איקאה היא בפסיכולוגיה!