אפליקציית פייסבוק GROUPS – האם צריך את זה בכלל?

פייסבוק משיקה אפליקצייה רביעית לנייד: אפליקציית הקבוצות החדשה! איך, איפה, כמה ולמה צריך אותה? לקחנו אותה לבדיקה, התשובות לכל השאלות

פייסבוק משיקים את אפליקציה מספר 4 (לא כולל הרכישות כמו וואטסאפ ואינסטגרם) – אחרי אפליקציית האם האהובה, אפליקציית המסנג’ר שלקח לכולנו זמן להתרגל אליה ואפליקציית ניהול הדפים העסקיים – מגיעה אפליקציית Groups, האפליקצייה שמרכזת בתוכה את כל הקבוצות שהצטרפתם אליהן בפייסבוק.

האפליקצייה מגיעה מתוך הצורך של פייסבוק לחזק את הקבוצות ככלי דיון נפרד וחשוב שלאחרונה הוזנח על ידי הגולשים (יש הטוענים שבעקבות ריבוי המידע וההתראות בפייסבוק). דרכו הם מקווים להחזיר חזרה את הדיונים הקבוצתיים שברחו להם אל הוואטסאפ וגם, אם לא בעיקר – להכין את התשתית לכניסה המתקרבת של פייסבוק לשירותים לעסקים.

לקחנו אותה לסקירה כדי לבדוק עד כמה היא באמת נחוצה ומה היא מביאה שלא היה לנו באפליקציית הפייסבוק הראשית עד עכשיו.

היי, זאת אני =) נעים מאוד!
Review

מסך הפתיחה
:
מסך הפתיחה של האפליקצייה מציג את כל הקבוצות שהצטרפנו אליהם מול העיניים ואת מספר העדכונים שהיו בקבוצה מאז הפעם האחרונה שביקרתם בה.

בלחיצה ארוכה על קבוצה ניתן גם להזיז ולשנות את הסדר, דבר חשוב ונח למי שחבר בלא מעט קבוצות. עם זאת, חסרה האופציה של מיון הקבוצות לקטגוריות בנושאים משותפים כמו קבוצות חיפוש עבודה, חיפוש דירות, קבוצות מקצועיות וכו’. כמו כן, למי שמנהל קבוצות אין גישה מהירה לקבוצות שהוא מנהל, אפשרות חסרה מאוד וחבל.

Main

מבנה האפליקצייה:

נתחיל בתפריט הניווט העליון שמציג 4 אפשרויות:

1. הצגה של כל הקבוצות שאנחנו חברים בהן (אפשרות שזמן הטעינה שלה ארוך מדי לטעמנו), כפי שמופיע בתמונה למעלה.

2. התראות (Notifications) על פעילות בקבוצות פייסבוק שאנחנו חברים בהן (האפליקצייה מאפשרת ביטול שלהן ממש כמו באתר עצמו).

3. המלצות לקבוצות פייסבוק חדשות בהתבסס על הקבוצות שהצטרפנו אליהן.

4. הגדרות האפליקצייה (המסך שבו מופיעה תמונת הפרופיל שלכם, כמו ששלי למעלה).

החלק התחתון של האפליקצייה מציג שני כפתורים לגישה מהירה:

מצד ימין – כפתור לפתיחת קבוצה חדשה – מזכיר במעט את הגישה החדשה של גוגל למקם כפתור פעולה מהירה בחלק התחתון מימין בכל אפליקצייה.
מצד שמאל – כפתור לחיפוש קבוצות. כפתור חשוב כשיש קבוצות רבות אבל חבל שפייסבוק לא השאירה אותו גם בתוך הקבוצות כדי שאפשר יהיה לחפש תכנים בתך הקבוצה, אפשרות שקיימת רק דרך המחשב.

נדמה שהיתרון העיקרי של האפליקצייה הוא שבזמן העיסוק בקבוצות, היא מפרידה אותך משאר ההתראות שיכולות לקפוץ ולהסיח את הדעת בזמן גלישה בפייסבוק ומאפשרת להתרכז בפעילות בקבוצות בלבד או בניהול הקבוצות.

באופן כללי מבנה האפליקצייה מאוד נוח. היא בנויה מאותם הפיצ’רים של אפליקציית פייסבוק הראשית ומאוד אינטואיטיבית למי שמשתמש בשאר האפליקציות.

פתיחת קבוצה חדשה:

פיצ’ר מאוד נוח ואינטואיטיבי שמתאפשר באפליקצייה החדשה. אז איך עושים את זה? פשוט מאוד:

1. לוחצים על כפתור פתיחת קבוצה חדשה.

2. בוחרים קטגוריה רלוונטית (במסך חמוד ביותר, יש לציין):

3. נותנים לה שם ומוצאים תמונה מתוך מאגר התמונות הקיימות:

  4. מצרפים לקבוצה אנשים מתוך מאגר החברים:

והופ – יש לכם קבוצה!

אז מה עכשיו?

מנהלים! ?

האפליקצייה מאוד נוחה לניהול הקבוצות שלכם, מאפשרת לערוך את הגדרות הקבוצה בכל רגע, לנעוץ פוסטים חשובים ולמחוק אחרים. כמו כן, דרך תפריט ההגדרות ניתן ליצור כפתור במסך הבית (ליד יתר האפליקציות שלכם), שפותח ישירות את הקבוצה הרצויה. תראו למשל אצלי:

במסך הקבוצה, לחיצה על אחד מהאנשים תוביל אתכם לרשימת החברים ושם ניתן לנהל אותה די בקלות (להסיר או לחסום אנשים, או לחילופין להפוך אותם לאדמינים שותפים). בנוסף, אפשר לשלוח הודעה לחבר ו/או להיכנס לפרופיל שלו – מה שכמובן מעביר לאפליקציית המסנג’ר או הפייסבוק בהתאמה.

לסיכום:

אפליקציית Groups החדשה של פייסבוק מאוד נוחה, אינטואיטיבית, קל לפתוח ולנהל בה קבוצות פייסבוק וקיימות בה כל הפונקציות הבסיסיות. עם זאת, החידושים בה לעומת אפליקציית הפייסבוק הרגילה לא מצדיקים כרגע אפליקצייה נפרדת.

כך שאם אתם לא פנאטים של קבוצות, ואינכם חברים בקבוצה לכל דבר בערך כמו חיפוש דירה, בישולים, מציאת עבודה, קניות אונליין ועוד – כרגע עדיין אין לכם מה לחפש באפליקצייה הזאת. עושה רושם שלמרות הניסיון, היא עדיין לא עד כדי כך פשוטה ונוחה לשימוש במובן שהיא עוד לא מגרדת הקרסוליים של אפליקציית קבוצות “מתחרה” העונה לשם וואטסאפ.

אולי עוד כמה עדכוני גירסה ?

אהבת? אפשר לשתף:

עוד ממה שכתבנו:

מה מחכה לנו ב-2024?

כל כך הרבה דברים קרו ב-2023 בדיגיטל ונראה ששנת 2024 תהיה מלאה בהפתעות!

אלו 4 המגמות שאנחנו חושבים שהולכות להיות הבולטות ביותר ב-2024

עקרונות באיקומרס שלמדנו מאיקאה!

איקאה מפורסמת בזכות הרהיטים הזולים שלה ובכך שהיא מספקת מגוון גדול של פתרונות ריהוט ואחסון תחת קורת גג אחת, אבל האמת היא שהמומחיות הכי גדולה של איקאה היא בפסיכולוגיה!