
ליצוק תוכן לאתר זה כמו להכניס אוכל לבטן: אם לא תכניסו אוכל, הגוף ימות. אם תכניסו אוכל לא מתאים, הגוף ימות. אם תכניסו אוכל בריא ומזין, הגוף ישגשג!
כאשר מערכת ניהול התוכן מוכנה, הגיע הזמן להכניס לאתר תכנים חשובים שישרתו את הצרכים של העסק שלכם עוד לפני מועד ההשקה. היו ממוקדים, ענייניים והכי חשוב – מקוריים.
מתוך שלל הדוגמאות בנושא, בחרנו את סיפורה של עמותה אשר נמנית עם קהל לקוחותינו. לאחר סיום בדיקת האיכות של האתר שבנינו עבור העמותה החליטו אנשי הצוות שלה שהם מעוניינים להכניס אליו תכנים ולעלות עם האתר לאוויר. כיוון שמדובר בתוכן מקצועי בתחום מאוד ספציפי שהעמותה עוסקת בו, הידע היה מצוי רק אצל אנשי העמותה והם החליטו להזין את התוכן בעצמם.
הזנת התוכן הייתה נוחה ופשוטה, ואחריה הודיעו לנו אנשי העמותה שהאתר מוכן ושחשוב להם לעלות איתו בימים הקרובים, מפאת לוחות הזמנים הצפופים. ציינו בפניהם שניתן להעלות את האתר בהקדם, אך אם הם רוצים שהאתר יעבוד בשיא יעילותו אנו מציעים שאנשי התוכן בסטודיו יעברו על האתר וישפצו אותו כך שיתאים לכללי הכתיבה הנכונה ברשת.
לאחר התייעצות בתוך העמותה הוחלט שעדיף לעלות עם תוכן מקצועי שעבר עריכה מקצועית על ידי אנשי התוכן שלנו.
מוסר ההשכל: אנחנו טובים במה שאנחנו עושים ואתם טובים במה שאתם עושים, לכן עדיף לשלב כוחות!

הידעתם? העין האנושית סורקת מראה של אתר שלם בפחות משלוש שניות, ובמסגרת הזמן הזה המוח גם מספיק להחליט אם התכנים שנקלטו שווים תשומת לב נוספת, ואם כדאי להישאר באתר או להמשיך למתחרים שלכם.
תכנים באתר אינטרנט נחלקים בדרך כלל לארבעה סוגים: מלל, תמונה, סרטון ומשחק (כן, גם במשחק יש תוכן!). לכל אחד יתרונות וחסרונות משלו. תוכן מילולי, לדוגמה, דורש השקעה של הרבה תשומת לב וזמן מצד הגולש כדי שהמסר יועבר ויובן, ואם מדובר בגולש שלא דובר את השפה – איבדתם אותו. אבל לתוכן מילולי יש גם יתרון: בעזרת חזרה על מילים וצירופים מסוימים אפשר לקדם את האתר במנועי חיפוש (נרחיב על הנושא בפרק הבא), ובכך להגדיל את מספר הגולשים הנחשפים באתר.
תוכן מילולי ותוכן ויזואלי (תמונה) שיש בהם צירופים מעוררי מחשבה ועניין יעזרו להשאיר את הגולשים שלכם באתר, ובכך להגדיל את הסיכוי שהגולשים יחזרו בעתיד אל האתר שלכם ואף ימליצו עליו לסביבתם.
נוסף לכך, תוכן מעניין ורלוונטי יכול לרתק קהל יעד לאתר שלכם לדקות ארוכות, אם לא לשעות (רק תחשבו כמה זמן אתם משאירים חלון פתוח כשאתם קוראים מתכון חדש או ידיעונים של קורסים, או אפילו ממש עכשיו כשאתם קוראים את המדריך הזה).
לאחר שהמידע הרלוונטי נברר היטב והמילים הנכונות נבחרו, נשאר רק לסדר את התכנים בין דפי התוכן באתר ולהוסיף נופך שיווקי (גם אם מדובר בעמותה מקצועית). עכשיו אתם מוכנים רשמית לצאת לדרך!
גם אם אתם מרגישים בטוחים בתוכן שאתם מזינים לאתר, יעזור מאוד אם תתנו לעוד אדם (עדיף מישהו שאתם סומכים עליו) לעבור עליו שוב לפני העלייה לאוויר. טעויות כתיב או ניסוח גורמות לגולשים שלכם, הרבה יותר ממה שאתם חושבים, להסיק מסקנות שליליות לגבי האיכות והמקצועיות של השירות או של המוצרים שלכם.