
אם חצי מתורת בניית אתר האינטרנט נמצא בתכנון ובעיצוב, החצי השני טמון בפיתוח.
בשלב הפיתוח נכנסים לפעולה כל המאפיינים הרצויים להגדלת רווחיות האתר עבור הלקוח.
אין סיבה שתבינו בקוד – התייחסו לשלב זה בתור הנקודה שבה המתכנת הופך את בקשותיכם מרעיון למציאות, החל מרמת הבאנר המתחלף בעמוד הבית ועד הקמת מערכת הזנת תוכן נוחה למשתמש.
הגולשים הם קהל מגוון עם העדפות גלישה שונות דרך דפדפנים שונים, במהירויות גלישה שונות ועל גבי פלטפורמות שונות. אתר אינטרנט טוב הוא אתר שתוכנן בהתאמה לפלטפורמות שמשרתות את מטרתו בצורה האופטימלית, ועליו לעמוד בתקנים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר כדי להבטיח חווית גלישה נוחה ומעניינת למקסימום גולשים מתוך קהל היעד שלכם.
ככלל אצבע, מומלץ שאתר האינטרנט יהיה בנוי בטכנולוגיית HTML בלבד וללא שימוש בפלאש.

הנה דוגמה שתעזור להמחיש את חשיבות העניין. באחד הימים הגיע אלינו לקוח שהיה מעוניין בהקמת אתר אינטרנט לחנות הגאדג'טים שלו. לאחר תהליכי אפיון ועיצוב מעולים הגענו אל שלב הפיתוח.
הלקוח סיפר שפעמים רבות לקוחות מגיעים לחנות שלו לאחר שמצאו אותו דרך חיפוש בסמארטפון, ומציינים בפניו שהתקשו מאוד להשיג את המידע שרצו באמצעות הסמארטפון.
לאחר סיעור מוחות קצר החלטנו יחד שאתר האינטרנט שייבנה בשבילו חייב להיות מותאם לסמארטפונים, מכיוון שאם הלקוחות שהגיעו התקשו למצוא את המידע, יש כנראה לא מעט לקוחות שבגלל הקושי באיתור המידע – פשוט לא הגיעו.
באמצעות התאמת האתר לסמארטפונים הבאנו לעלייה משמעותית בשיעור מימוש הפוטנציאל של העסק. כיום, ניתוח נתוני האתר של הלקוח מצביע על זמני שהייה גבוהים באתר של משתמשים שהגיעו דרך הסמארטפון, נתון שמעיד על כך שהלקוח כבר לא מפספס לקוחות שלא מוצאים את המידע דרך הסמארטפון.
נוסף להתאמת האתר לגולשים שונים, זכרו גם שכל אתר אינטרנט צריך מערכת ניהול תוכן משלו (בשפה שלנו – "back office"). באמצעות מערכת ניהול התוכן של האתר תוכלו להזין לאתר תכנים חדשים ולעדכן אותם על בסיס קבוע, כדי שהאתר יישאר עדכני ומעניין, מבלי להיות תלויים בחברת בניית האתרים.
הממשק של מערכת הניהול צריך להיות בראש ובראשונה נוח, פשוט ואינטואיטיבי לתפעול, אך גם גמיש ורב עוצמה, כזה שמאפשר העלאה מהירה ועריכה של תכנים רבים. מערכת ניהול שנוח וכיף להשתמש בה היא מערכת שתשתמשו בה לעתים קרובות, ומערכת מסורבלת היא מערכת שתרחיק אתכם מהאתר ומהמכירות הפוטנציאליות שהוא יכול להביא.
מערכת ניהול התוכן של האתר צריכה להתאים גם למטרת קידום אורגני של האתר במנועי חיפוש, על מנת להבטיח תוצאות טובות בעת חיפוש האתר והתכנים שבהם הוא עוסק. את נושא קידום האתר נציג בהרחבה בשלב 8, אך במשפט אחד – אתר עם קידום אורגני טוב הוא כמו חנות עם שלט בולט לרחוב: אפשר להסתדר בלעדיו, אבל העסקים ייראו הרבה הרבה יותר טוב איתו.
אל תתנו למערכת ניהול התוכן להפחיד אתכם! אם במהלך ההסבר על ניהול התכנים של האתר אתם נתקלים בפעולה שאתם מרגישים שלא תצליחו לבצע לבדכם, בקשו מהחברה האחראית על בניית האתר לעדכן את המערכת כך שתהיה קלה ונוחה יותר עבורכם.