שלב 2: מחקר שוק

מי הוא קהל היעד הפוטנציאלי של העסק שלכם ומה מניע אותו?

זהו השלב שבו צריך לברר בדיוק מי הוא קהל היעד, מה הם הרגלי הצריכה שלו, מה הוא מעדיף ולמה. את התשובות לכל השאלות האלה תצטרכו לגלם באתר האינטרנט שלכם.

מה שמזכיר לנו דוגמה מן העבר: לקוח שלנו, עם קהל יעד המאופיין בצריכת מוצרים אורגניים ובאידיאולוגיה מובהקת של שמירה על הסביבה.


הגיע אלינו כדי לבנות אתר אינטרנט.
כדי להבהיר לו את החשיבות של מחקר שוק, ואף על פי שלדבריו הוא ידע בבירור מי הלקוחות שלו ומה הם רוצים בדיוק, בדקנו רק שאלה אחת: מה שיעור הגברים והנשים בקרב הלקוחות? הלקוח אמר שהוא בטוח שקהל היעד מורכב מ 50%- נשים ו 50%- גברים או "משהו בסגנון", לדבריו…

המחקר הראה שמדובר בקהל יעד שלמעלה מ 90%- ממנו הן נשים, וכבר מהנתון הראשוני הזה היה ברור שיש צורך להתאים את האתר לקהל היעד מבחינת השפה, הגישה, האפיון ועוד. עם כל שאלה שהוספנו לסקר, שערך מכון הסקרים המעולה שאנחנו עובדים איתו, הלקוח הפך למופתע יותר ויותר… כיום זהו אחד הלקוחות הכי מאופיינים אצלנו במשרד, וכל פנייה לקהל היעד שלו פוגעת בול במטרה.

כדי להבין כיצד לקלוע לטעם של קהל הגולשים הפוטנציאליים שלכם, הן בעיצוב, הן בשפה הגרפית והן בחוויית המשתמש, עליכם להניח בצד כל מה שחשבתם שאתם יודעים עליהם וללמוד להכיר אותם מחדש.

מעבר לכך שהתובנות השיווקיות היפות ביותר עולות מתוך מהלכים מהסוג הזה, המחקר שתבצעו ייתן לכם מושג טוב יותר לגבי האפיון שאליו תיגשו בשלב הבא וינחה אתכם כיצד לחדד אותו.
אם יש ביכולתכם לממן סקר שוק או קבוצת מיקוד בנושא – עשו זאת!
היעזרו בשלב זה באנשי החברה שבונה עבורכם את אתר האינטרנט, הם כבר יעזרו לכם לנסח את השאלות הנכונות..

מחקר השוק כולל גם את המתחרים שלכם. כיום קשה מאוד למצוא תחום שאין בו כבר כמה אתרי אינטרנט הפועלים במקביל מסביב לקהילת גולשים משותפת, או אתרים שמשווקים מוצר או שירות שלא ניתן למצוא גם באתר אינטרנט אחר. או בשניים. או בשלושים. אך אל ייאוש!

גם אם יש אתרי אינטרנט מתחרים בענף שלכם, בכלל לא בטוח שהם טובים, נוחים או מושכים כפי שהאתר שלכם יכול להיות. אל תפחדו מאתרי האינטרנט המתחרים אלא הכירו אותם לעומק – הבינו מה עובד בהם טוב ומה לא, שאלו את הגולשים הקבועים שלהם למה הם שם, באיזו תכיפות הם שם ומדוע הם אינם גולשים באתרים אחרים בתחום.

התשובות יכולות לעזור לכם מאוד ואפילו להפתיע אתכם.

הכירו את אתרי האינטרנט של המתחרים כדי ליצור משהו שונה וייחודי. מחקרי השוק מצביעים על כך שרוב הלקוחות מעדיפים את המותג שבחרו על פני מתחריו בזכות אלמנט אחד ייחודי וטוב, כמו שירות לקוחות יוצא מן הכלל או אולם תצוגה מפואר מאוד.

אהבת? אפשר לשתף:

עוד ממה שכתבנו:

נתקעתם בלי רעיונות לתוכן?

רעיונות טובים לא מופיעים פתאום – הם תוצאה של הקשבה, חשיבה והבנה עמוקה של מי אתם ומה יש לכם להגיד.
בדיוק בשביל זה יצרנו רשימה עם 10 כיוונים שיחזירו את ההשראה.

איך לחדש מותג בלי לאבד את הזהות – הסיפור של האירוויזיון

בואו נתחיל מהמובן מאליו – האירוויזיון הוא מותג. לא סתם מותג, אלא אחד המותגים הכי מזוהים בעולם.אבל יש באירוויזיון משהו שעובד אחרת מכל מה שאנחנו מכירים על מותגים. מיתוג, כמעט תמיד, הוא משהו יציב. הוא בנוי על עקרונות של עקביות, זכירות ותחושת