
אתר אינטרנט טוב הוא אתר שמבוסס על תובנה עסקית איכותית.
בשלב זה מגדירים את הצרכים העיקריים והמשניים שעליהם אתר האינטרנט חייב לענות, כדי להבטיח שההשקעה בו תוביל לצמיחה עסקית ולהגעה למקסימום מטרות.
דוגמה מעניינת מעולם הלקוחות שלנו לחשיבות של הגדרת מטרות היא של לקוח מתחום הקמעונאות. הלקוח היה מעוניין באתר אינטרנט שמטרתו העיקרית היא הגדלת המכירות באמצעות חנות מקוונת, שתעודד מכירות ברשת ותמקם אותו בעמדה מובילה מול מתחריו. מטרתו המשנית של האתר הייתה הצגת המלאי.
הלקוח התלהב כל כך מהצגת המלאי בפורמט של גלריות מושקעות באתר, עד שכמעט השקיע את כל תקציבו בצילומי מוצר איכותיים עוד לפני השקת חנות מקוונת להגדלת המכירות.
במהלך פגישות ההיכרות הראשונות פעלנו כדי למקד אותו במטרות העיקריות שלו, והמלצנו לשלב גלריות איכותיות בתקציב מתאים בתוך חנות המכירה. יעצנו לו להשתמש בתמונות מתוך הקטלוגים של היצרנים ולחסוך בעלויות, על מנת להשקיע את רוב התקציב בחנות מקוונת חכמה ונוחה לקונים. כיום הלקוח נהנה ממכירות גבוהות על בסיס יום-יומי בחנות המקוונת, אך עדיין מתגאה יותר בגלריות היפות באתר.

כמו שאתם בוודאי יודעים, כיום אתרי אינטרנט יכולים להציע הכול – החל מפלטפורמה למכירות באינטרנט, דרך כלים לשירות לקוחות ועד במה לאפליקציות ולמשחקים ייחודיים שמטרתם מיתוג ובידול בזירה התחרותית.
הנטייה הטבעית היא לומר שאין צורך אחד שעליו האתר צריך לענות, אלא יש כמה צרכים: גם למכור וגם למתג, גם שירות לקוחות וגם פלטפורמה לפרסום, גם וגם וגם… והתחושה היא שאי-אפשר להתפשר ולוותר על אף אחד מהצרכים.
אך למרות התחושה הזו חשוב לזכור: תמיד אפשר לבנות אתר שהוא גם וגם, אך האתר פשוט לא יהיה יעיל כמו אתר ממוקד מטרה.
לצורך השוואה, נניח שהייתם מבקשים מקבלן לבנות לכם חדר שהוא גם מטבח, גם סלון וגם שירותים. הוא בהחלט יכול לבנות לכם חדר כזה, שבו כל הציוד יעבוד והכול יהיה בדיוק כמו שביקשתם, אבל האם חדר כזה יהיה מזמין או שימושי?
התשובה היא לא!
לכן, הגדרה נכונה של הצרכים העיקריים והמשניים שעליהם עונה אתר האינטרנט תסייע לכם רבות בבניית אתר הממוקד בהשגת המטרות העיקריות לפני השגת המטרות המשניות, ותוביל לעמידה בתקציב ללא חריגות לא רצויות שיפגמו בתאריך העלייה המשוער של האתר.
הגדרת המטרות מבוססת על זיהוי הלקוחות הפוטנציאליים של העסק. אם תבחרו הכול מהכול, אתם עלולים לבלבל את הגולשים באתר ולהציף אותם במידע בדרך החוצה מן האתר שלכם אל המתחרים.