קידום אורגני או קידום ממומן?

קידום אתרים אורגני הוא סך כל הפעולות שיש לבצע כדי להביא למיקסום פוטנציאל חשיפות של אתר במנועי החיפוש, ובמקרה שלנו, במנוע החיפוש הפופולרי ביותר – גוגל.

התוצאות האורגניות מופיעות מתחת לתוצאות הממומנות של גוגל (אלא אם כן לא מופיעות תוצאות ממומנות). התוצאות הממומנות של גוגל יופיעו בראש הדף בגוגל, וגם בתחתית. בקידום ממומן המפרסם משלם לפי קליק על המודעה שלו. לשתי האפשרויות יש יתרונות וחסרונות.

קידום ממומן נותן לנו אפקט מיידי, אנחנו מרגישים את השפעות הקידום הרבה יותר מהר מאשר בקידום אורגני שלוקח זמן, לפעמים אפילו הרבה זמן. מצד שני, הקידום הממומן לא מחזיק לטווח הארוך – ברגע שהפסקתם לשלם אתם כבר לא על המפה! לעומת זאת, קידום אורגני מתבסס עם הזמן וממשיך לעבוד עבורכם למשך טווח זמן ארוך יותר. 

יש גם עניין של אמינות – חלק מהגולשים ילחצו על אחת מהמודעות הראשונות בעמוד בלי להתעמק (ולכן לפעמים כדאי לשלם כדי להופיע שם כאשר מחפשים ביטויים מסוימים שחשובים לכם) ויש גם גולשים שנמנעים במודע מלחיצה על המודעות הממונות, כי הם פחות סומכים עליהן. הם מבינים שהן מופיעות שם רק בגלל שהמפרסם השקיע בכך כסף (לכן חשוב להופיע באופן אורגני בעמוד הראשון).

אז מה יותר מתאים לאתר שלכם? פרסום אורגני או ממומן?

הדבר הנכון הוא לשלב בין שניהם באופן מתוכנן ומחושב, בהתאם לאסטרטגיה השיווקית שלכם, ולפעמים באופן מכוון הם מזינים אחד את השני.

הגיע הזמן לקדם את האתר שלכם?

השאירו פרטים ומבטיחים ליצור קשר בהקדם: