אפל משיקה שעון חכם – האם הוא כזה חכם (וחדשני)..?

ביום שבו אפל מכריזה על השעון החכם שלה, מוכרחים להזכיר שהם לא היו הראשונים ומסתבר שלמרות שהם האחרונים להשיק שעון

אז על מה כל הבאז?

אחרי הרבה ניחושים, שמועות, ופיסות מידע שהתפרסמו, בכנס שערכה לפני יומיים בסן פרנסיסקו, אפל השיקה את השעון החכם החדש. על פניו, נראה שמדובר במוצר מהפכני, אך האם היא באמת המציאה את הגלגל? עושה רושם שלא ושהמתחרות שלה השיקו שעון חכם המתממשק לטלפון כבר הרבה לפניה.
עם זאת, השקת המוצר הביאה לבאז מטורף סביב הקונספט של שעונים חכמים, אז החלטנו לבדוק – אילו שעונים היו כאן קודם, ואיך הם לעומת ה Apple Watch הכה מדובר.

APPLE WATCH

אז כאמור, אפל הציגה את השעון לראשונה בכנס שקיימה לפני כחצי שנה ואמש הכריזה עליו באופן רשמי והציגה אותו לקהל. לשעון מערכת הפעלה ייחודית של iOS, הוא מיועד להתממשק עם האייפון, ניתן לקבל אליו את ההודעות והאימיילים וכן, הודות למיקרופון ולרמקול המותקנים בו,
לנהל ממנו את השיחות.
בנוסף, השעון יכול לתקשר עם שעונים אחרים  ולהפעיל מגוון רחב שלאפליקציות שקיימות גם במכשיר האייפון כמו סירי, פלטפורמת התשלום ApplePay, ניטור כושר וספורט, ועוד.

SAMSUNG GEAR S

השעון האחרון שיצא לסמסונג הוא ה Gear S, ממשיכו של Gear 2, שהושק בחודש נובמבר האחרון. חוץ מאת השעה, הוא מציג מספר מסכים שניתן לעבור ביניהם במהירות ובקלות, וכל מסך מרכז מידע אחר כמו חדשות, מזג אוויר, נתוני פעילות גופנית ועוד.
בניגוד לקודמיו בסדרה, השעון פועל באופן עצמאי ללא צורך בסנכרון לסמארטפון. ניתן אפילו להתקין בו SIM משלו כדי לבצע שיחות ולשלוח הודעות. עם זאת, במקלדת הקטנה שהוא מציע זה כנראה לא יהיה כל כך נוח…

LG G WATCH R

גם LG, זמן קצר אחרי שהשיקו את שעון ה G Watch, החליטו לצאת עם דגם חכם, יפה ומרשים יותר כדי לעמוד בקצב של המתחרות.
השעון G Watch R הוצג בכנס בברלין בספטמבר האחרון ועושה רושם שהוא נותן להן פייט ראוי. המכשיר מתממשק עם כל מכשיר מבוסס אנדרואיד ובהתאם יכול לקבל את כל ההתראות והתזכורות הקיימות בו, לבצע פקודות קוליות ולנווט להיכן שיתבקש. התכונה הבולטת בו הוא הדמיון הרב לשעון אנלוגי יוקרתי, בין היתר בזכות העיצוב המעוגל והנוח.

MOTO 360

גם מוטורולה, על אף הנתח המזערי יחסית שיש לה בשוק הסמארטפונים, לא נשארה חייבת והשיקה שעון חכם משלה. גם שעון זה מבוסס על מערכת ההפעלה Android Wear, מתממשק לכל נייד של אנדרואיד ויש לו עיצוב דמוי שעון שהוא עגול ונוח. היתרון העיקרי שלו הוא שילוב החיישן למדידת אור, המכוון את רמת הבהירות של המסך באופן אוטומטי בהתאם לתאורה בסביבה, מה שחוסך בחשמל ומאריך את זמן הסוללה. כמו כן, מוטורולה הם היחידים שמציעים להרכיב את השעון בהתאם לסגנון האישי.

PEBBLE WATCH

כשחושבים על זה, נדמה ש-Pebble, מותג השעונים החכמים שכנראה לא שמעתם עליו, היו הראשונים שהשיקו שעון חכם.
בשונה מהיתר, את השעון החכם שלהם פיתחו היצרנים באמצעות מימון מהקהל, באמצעות הפלטפורמה המפורסמת למימון המונים Kickstarter.
השעון החכם שלהם כולל זיכרון נייד, בלוטות’, מד הליכה וכן חיישן אור. בגלל שהוא מיוצר ע”י חברה שלא קיימת בשוק הסלולר, הוא פותח כך שיוכללהתממשק עם כל סמאטרפון – גם אנדרואיד וגם iOS.

פרמטרים

אורך חיי סוללה

Apple Watch: בחשיפת המוצר אפל טענו שהסוללה תספיק ליום שלם, אך כנראה רק למי שיעשה שימוש מתון בשעון. מי שישתמש הרבה באפליקציות של השעון יצטרך להטעין אותו אחרי 4-5 שעות בלבד. עם זאת, הם מפצים על כך בהטענה פשוטה באמצעות מטען מגנטי שנצמד לשעון ומטעין אותו.

Samsung Gear S: במידה שתחליטו להשתמש בשעון החכם כמו בסמארטפון שלכם  – כלומר לבצע שיחות, לשלוח הודעות ולהפעיל את האפליקציות – הסוללה תחזיק עד כ-9 שעות, ממש כמו זו של הטלפון החכם. בשימוש מתון יותר, השעון החכם יחזיק לכם יום וחצי ללא כל צורך להטעין.

LG G Watch R: עושה רושם ששעון חכם זה עולה על המתחרים שלו בחיי הסוללה, והיא עמידה הרבה יותר, אולי בגלל גודלה הרב באופן יחסי. בשימוש תכוף יחסית בשעון הוא יכול להחזיק מעמד כיום וחצי או יומיים ובשימוש מתון אף יותר, נתון די מרשים ביחס למה שמוצע ביתר השעונים החכמים.

Moto 360: השעון פועל על סוללה המספיקה ליום עבודה שלם, מה שמכריח להטעין בכל יום. לשעון החכם אין מטען חיצוני בדמות כבל המאפשר הטענה מחוץ לבית, אלא הוא נטען בעמדת עגינה. בנוסף, ואולי החיסרון הכי גדול – הוא צריך כשעה כדי להגיע להטענה מלאה ובזמן זה הוא מושבת.

Pebble Watch: היצרנים מתגאים בזמן עבודה של לא פחות משבוע, אך בפועל הוא נשחק תוך זמן קצר ותוך כמה שבועות מדווחים על חוסר עקביות וירידה בזמן הסוללה. באופן כללי נדמה שהטענה ביום או יומיים תהיה מספיקה, אך לנסיעה בת כמה ימים ככל הנראה עדיף יהיה לקחת מטען – ועדיין השעון שלהם מנצח בקטגוריית הסוללה בפער משמעותי.

עמידות למים

Apple Watch: מהמידע שנחשף עולה כי השעון עמיד בפני מים, לשטוף ידיים וכדומה, אך לא ידוע מעבר.

Samsung Gear S: עמיד במים במובן הצר של המילה, שכן אינו מיועד לשרוד שחיה או מקלחת.

LG G Watch R: עם תקן IP67, השעון עמיד בפני מים אך עד לגובה של מטר אחד ולזמן 30 דקות.

Moto 360: בדומה ל-LG, עמיד בפני מים עד לגובה מטר אחד ולזמן 30 דקות.

Pebble Watch: השעון עמיד בפני מים וניתן להתקלח איתו, בין היתר בזכות המטען המגנטי שלו.

מצלמה

אף אחד מהשעונים המדוברים אינו כולל מצלמה. עם זאת, דגם אחר של סמסונג – Samsung Gear 2, בגרסתו היקרה יותר (לא להתבלבל עם ה-Neo שהיא הזולה מביניהם), כולל גם מצלמה.

סים עצמאי

גם כאן, סמסונג היחידה שעונה לקריטריון הזה עם ה Samsung Gear S. השעון כולל בתוכו חריץ לכרטיס SIM והוא יכול לתפקד כטלפון עצמאי, בניגוד ליתר השעונים שפועלים בהתבסס על הסמארטפון.

מסך

Apple Watch: קיים בשתי גרסאות: הראשונה, עם מסך 1.5 אינץ’ ברזולוציה של 340×272, והשנייה עם 1.7 אינץ’ ברזולוציה של 390×312. בשניהם התצוגה היא בצפיפות פיקסלים של 335 ppi, האיכותיים מהיתר.

Samsung Gear S: גודל המסך הוא 2 אינץ’ ברזולוציה של 480×360, עם תצוגה של 300 ppi.  זהו מסך גדול עם תצוגה איכותית יחסית, אך לפי הדיווחים הוא בעל הנפח הרב והכבד ביותר, מה שעשוי להוות חיסרון.

LG G Watch R: תופס מקום טוב באמצע עם מסך עגול וקטן יחסית של 1.3 אינץ’ ברזולוציה של 320×320, אך תצוגה לא רעה של 246

ppi.  Moto 360: גם כאן יש מסך עגול עם מעין חתך בתחתית, שגודלו 1.56 אינץ’ ברזולוציה של 320×290, ותצוגה סבירה של 205 ppi.

Pebble Watch: ככל הנראה המסך הכי קטן והכי פחות איכותי, בגודל של 1.26 אינץ’, רזולוציה של 168×144 ותצוגה של 176 ppi שלא כוללת צבע ואף לא מסך טאצ’. היתרון העיקרי – זהו הדגם הקל ביותר מבין כל הדגמים שבחנו והמסך שלו בנוי בדומה לספרים הדיגיטליים כך שהצפייה בו נוחה גם בשמש וגם בחשיכה ולא מעייפת את העיניים.

לסיכום

נדמה שאפל לא חידשה שומדבר, למעט העטיפה היפה של המותג והממשק הייחודי לשעונים החכמים שלה. (למרות שבשוק שמבוסס ברובו על אנדרואיד, אין לה ברירה אלא לייצר ממשק ייחודי משלה)
ויחד עם זאת, הממשק שלה לא בהכרח נוח יותר, וכבר נשמעו טענות של מבקרים בנושא.  נדמה שהשעון שמביא את הבשורה החדשנית ביותר הוא Pebble, שכאמור היו הראשונים לזהות. היתרונות הבולטים הם היכולת להתממשק עם שתי מערכות ההפעלה, זמן הסוללה הארוך משמעותית, וגם בעמידות למים נדמה שהוא מנצח. כמו כן, הם עובדים כרגע על שעון עם רזולוציה גבוהה יותר ובצבע, ונדמה שכאשר יושק – יהיה המוביל בשוק בכל קריטריון. החיסרון היחיד של שעון זה הוא העיצוב הגיקי והמעט מסורבל של השעון, קריטריון שבו ככל הנראה מובילה Samsung ובכלל כל השעונים שפועלים על מערכת Android Wear.  אנחנו? אנחנו בכלל מתגעגעים לשעון החכם הזה:

לעדכונים נוספים, עיקבו אחרינו בפייסבוק.

אהבת? אפשר לשתף:

עוד ממה שכתבנו:

מה מחכה לנו ב-2024?

כל כך הרבה דברים קרו ב-2023 בדיגיטל ונראה ששנת 2024 תהיה מלאה בהפתעות!

אלו 4 המגמות שאנחנו חושבים שהולכות להיות הבולטות ביותר ב-2024

עקרונות באיקומרס שלמדנו מאיקאה!

איקאה מפורסמת בזכות הרהיטים הזולים שלה ובכך שהיא מספקת מגוון גדול של פתרונות ריהוט ואחסון תחת קורת גג אחת, אבל האמת היא שהמומחיות הכי גדולה של איקאה היא בפסיכולוגיה!