פונטים חינמיים (וגם לא)

חיפוש קל בגוגל נותן לנו מבחר אתרים שבהם ניתן להוריד פונטים למחשב שלנו ולהשתמש בהם לצרכים שונים. בואו נסקור כמה אתרים

חיפוש קל בגוגל נותן לנו מבחר אתרים שבהם ניתן להוריד פונטים למחשב שלנו ולהשתמש בהם לצרכים שונים.

נתחיל כמובן בכך שרוב הפונטים החינמיים הם פונטים בשפה האנגלית, שוק הפונטים העבריים החינמיים הוא דל יחסית וגם אם תמצאו פה ושם תצטרכו לשים לב לאותיות הקטנות ולרשויונות שמאפשר כל יוצר של פונט. אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב לא נעים שבו יתבעו אתכם ובמקום לקנות פונט במחיר סביר תשלמו קנס במחיר גבוהה בהרבה. אז לשיקולכם.

עבודה על פונט היא עבודה ארוכה ויש שיגידו שלפעמים מייגעת, צריך לשים לב לכל הפרטים הקטנים ולשילובי אותיות האחת עם השניה. בקיצור העבודה היא עבודה קשה על כל פונט וכמובן שכל יוצר משקיע מזמנו המון. לכן רוב מחירי הפונטים הם די גבוהים ולא יכולים להתאים לכל כיס.

כבדו את יוצר הפונט והעבודה הרבה שהוא השקיע וקחו ברצינות את הרשיון שהוא מקנה לכם, אם הפונט ניתן להורדה בחינם אבל אין לכם אישור להשתמש בו בצורה מסחרית, פשוט תקנו את הפונט או שתמצאו פונט מערכת או פונט חינמי אחר.

באתרים רבים תוכלו למצוא חבילות של פונטים, כלומר תוכלו לרכוש כ 200 משקלים במחיר שהוא יותר משתלם מקניית פונט אחד או כמה אחדים. אמנם הסכום נראה גבוהה אבל תרוויחו בו המון.

בואו נסקור כמה אתרים נבחרים:

אתרים מומלצים לפונטים בחינם:

Dafont
לטעמי האתר הטוב ביותר, מכיל כ 10,000 פונטים שונים שרבים מהם בחינם, מסודר לפי קטגוריות, ואפשר לחפש חיפוש חופשי, לפי פונטים חינמיים, לפי שם היוצר ועוד.
נותן אפשרות לבדיקת הפונט עם הטקסט שאנחנו מקלידים.
האתר מאוד מסודר וברור. מומלץ בחום!

1001freefonts
אתר שבמבט ראשוני נראה מיושן אבל עושה את העבודה בצורה טובה, אפשרות לכתיבת הטקסט וקבלת התוצאה באותו רגע על המסך! נותן מיד את אפשרויות הממשק (אם ל windows  או ל mac).
שוב אפשר לחפש לפי שם ולפי קטגוריות.

Urbanfonts
אתר ממש נחמד שבו יש מבחר גדול של פונטים לפי קטגוריות, ובו יש דבר ממש מועיל, שמאפשר בחירת רקע וצבע טקסט כל שתוכלו לראות את הפונט על המסך בצבעים שונים.

ומה עם קצת עברית?

אאא פונטים
אאא היא קבוצה של מעצבי פונטים עצמאיים מהמובילים בארץ. באתר ניתן לרכוש פונטים נהדרים ברמה טיפוגרפית מצויינת המומלצים לשימוש בעבודות גרפיות מקצועיות.

עוקץ – Oketz
אתר מעולה עם מבחר גדול של פונטים בעברית, נותן הורדת פונטים חינמי לשימוש אישי, חשוב לקרוא את הרשיונות שנותן היוצר!


פונטי – Fonti
אתר קליל שבו מספר פונטים, אין אפשרות לתצוגה מקדימה, פשוט לחיצה והורדה.
הרשיונות הם חינמיים, אבל מומלץ לקרוא אותם ולוודא הכל. לדוגמא אסור לשנות ולערוך פונט וכו’…


וובג’אנקי – Webjunkie
אתר עם מאגר פונטים גדול  מסודר לפי קטגוריות, חשוב לקרוא רשיונות לפני השימוש, כל הפונטים ניתנים להורדה בחינם, מומלץ מאוד!


הגופנים של יעקב
אתר שמציע מגוון פונטים בחינם ולכל שימוש כל עוד לא תערכו ותשנו את הפונט הקיים.
הפונטים ברמה טיפוגרפית גבוהה (לא דבר של מה בכך במקרים של פונטים חינמיים בעברית).


ואיך אפשר בלי?
פונטביט – FontBit
האתר המוביל בתחום הפונטים העבריים, מבחר עצום של פונטים ומשקלים שונים, ממשק נוח מאוד, קטלוג מסודר ואפשרויות חיפוש שונות.
כל הפונטים באתר הם בתשלום, יש עסקאות מצויינות עם מחירים לחבילות פונטים שוות בהחלט לטווח הרחוק. האתר מפיק קטלוג פונטים שנתי בו תוכלו לראות את הפונטים החדשים שיצאו מבית פונטביט. הרמה הטיפוגרפית פשוט מצויינת ומומלצת לעבודות גרפיות מקצועיות.

לסיכום זיכרו, כל פונט איכותי שתמצאו עבר בדיקות רבות, והמון שעות של דיוק וחשיבה יצירתית מצד היוצר וזאת כדי להביא לכם את הפונט בצורה הטובה ביותר ולשדרג את רמת עבודתכם, לכן מחירם הגבוהה יחסית, אם אינכם עומדים בתקציב התשמשו בפונטים שניתנים בחינם לפי הרשיונות המצורפים, אם גם זה לא מסתדר לכם, תחזרו לגופני המערכת ותנסו להפיק מהם את המיטב.

אהבת? אפשר לשתף:

עוד ממה שכתבנו:

מה מחכה לנו ב-2024?

כל כך הרבה דברים קרו ב-2023 בדיגיטל ונראה ששנת 2024 תהיה מלאה בהפתעות!

אלו 4 המגמות שאנחנו חושבים שהולכות להיות הבולטות ביותר ב-2024

עקרונות באיקומרס שלמדנו מאיקאה!

איקאה מפורסמת בזכות הרהיטים הזולים שלה ובכך שהיא מספקת מגוון גדול של פתרונות ריהוט ואחסון תחת קורת גג אחת, אבל האמת היא שהמומחיות הכי גדולה של איקאה היא בפסיכולוגיה!