עמוד הבית > בלוג > עיצוב וגרפיקה > לפעמים התוכן הוא רק תירוץ
 
 
 
wallalogo-200x198

לכבוד יום העצמאות וואלה!, אחד מפורטלי התוכן הגדולים בישראל, מתחדש בעמוד בית חדש. אומרים שכגודל הציפייה, כך גודל האכזבה. במקרה הזה לא ציפיתי לכלום, אבל האכזבה עדיין גדולה.

אתחיל בווידוי. אני קורא את וואלה! כל יום. נכון, גם את YNET, אבל אצלי החלוקה ברורה. חדשות זה YNET, כתבות תוכן, פרשנויות ועוד זה וואלה!. בד"כ, הכתבות מתאפיינות בשפה צעירה וקלילה יותר מאתרים אחרים, מכתיבה עם קריצה ותחכום מסוים ואני אוהב את זה (גיל 30, זה ה-18 החדש).

 

וואלה! הוא אחד מהאתרים הישראלים המרכזיים ברשת. בסקר TIM באופן קבוע וואלה! מוביל על פני אתרי תוכן אחרים. ברור לכולם, שאחד ממוקדי הכוח המרכזי של וואלה! הוא שירות הדואר שלו, שלמרות החידוש שעלה לא מזמן עדיין מדשדש מאחור מבחינה טכנולוגית, אבל נשאר מרכזי בקרב דוברי העברית בלבד ובקרב אנשים שפחות גולשים ברשת באופן קבוע. אני מניח שנמצא יחס ישיר בין אלו שיש להם תיבת דואר וואלה! לבין אלו שגולשים באקספלורר. אבל זה נושא לפוסט אחר.

 

בכל מקרה, רגע לפני שנדבר על השינוי של דף הבית – כבר די הרבה זמן שהעמודים הפנימיים של וואלה! היו מעוצבים אחרת מעמוד הבית. זה לא ממש שינה משהו, כי בגלישה באתרים מסוג זה, עמוד הבית אמור להציף תכנים מרכזיים אבל לגולשים קבועים, העמודים הפנימיים הם למעשה הבית. התרגלנו אליהם. לכן, מאד תמוהה בעיני מדוע עכשיו, שעלה עמוד בית חדש, גם הוא שונה לחלוטין מהעמודים הפנימיים. יכול להיות שאמור להגיע שינוי קרוב גם להם, אבל כרגע זה מרגיש מוזר.

 

ולדף הבית עצמו. השינויים העיצוביים לא בולטים מדי וזה לחיוב. האתר קצת רחב יותר, למרות שעדיין העמודים הפנימיים רחבים יותר ממנו ואפשר היה בהחלט להתאים לפחות את הגודל. החלק העליון שופר והוא מציע כרגע אפשרויות חיפוש, תפריט מרכזי וקישורים לכלים שונים ואיך לא – לקניות. השינוי המרכזי הוא בכך שהחלק התוכני עבר כולו לצד ימין של האתר, המרכזי יותר כביכול. אמנם הסדר מבורך, בעמוד הבית הישן הפרסומות והכתבות היו מפוזרים ללא כל הגיון בעמוד דבר שהקשה מאד על הגלישה, אבל מאתר המתיימר להיות פורטל תוכן, ציפיתי ליותר.

 

עמוד הבית החדש של וואלה! | עמוד הבית הישן של וואלה!

 

אי אפשר להתעלם מהבולטות של הפרסומות והחלקים המיועדים לקניות ופרסום התופסים את המקום המרכזי באתר. זה אמנם מקובל ונפוץ ברשת, אבל נראה שהשינוי של עמוד הבית אמור היה לתת מקום גדול יותר לתוכן והוא מפספס לגמרי את המטרה. וואלה מציג את עצמו כאתר תוכן ולכן התוכן אמור להיות הדבר המרכזי המושך גולשים אל האתר. הכותרות המרכזיות אמורות להיות הדבר הבולט ביותר בעמוד הבית, יש צורך בתקצירים לכתבות ראשיות, ערוצי התוכן צריכים להיות בולטים ולמשוך את הגולש לצרוך את התכנים בהם. כרגע, התוכן כולו נבלע בתוך עצמו בריבוי מיותר של צבעים ופרסומות. מאחד מהאתרים המובילים ציפיתי לחדשנות כלשהיא במבנה ולתחכום מסוים במבנה האתר. אותו תחכום שאני כל כך אוהב בכתבות שלו.

 

באותו הקשר, אנחנו נמצאים באמצע שנת 2011 והחידושים בתחום הגלישה ברשת הם עצומים. עמוד הבית החדש יכול היה בקלות לעלות ב-2009, למעט הפייסבוק. אין בו שום חידוש טכנולוגי מעניין מבחינת הממשק, העיצוב, השימושיות והייחודיות. זה בעיני הפספוס המרכזי בדף הבית. יגידו גולשים ששינויים יכולים לעשות נזק – לא צריך לתקן את מה שעובד. אני מסכים עם זה, אבל חלקית. אתר שמשקיע אנרגיה רבה בפנייה לצעירים יכול וצריך להציע משהו חדש ורענן בחידוש מרכזי כל כך כמו עמוד הבית.

 

אין לי ספק שהשינוי החדש לא יפגע במעמדו של וואלה! בקרב אתרי התוכן בישראל. בסך הכל השינוי לא כזה משמעותי ולכן גם לא כזה נורא. חבל שלא ניסו בוואלה! לעשות משהו אחר שיהפוך אותם מעוד אתר תוכן לאתר קצת יותר חדשני, שמקדם את הגלישה ברשת ומביא איתו משב רוח רענן. אני, בינתיים, אמשיך לגלוש בעמודים הפנימיים.

 
אהבתם? תנו לייק!
 
 
 
 
 
ואם בא לכם לדבר על זה:
 
 
 

 
  • בלוג
     

     
  • צרו קשר

    רוצים לשמוע עוד? להתייעץ? לברר? להצטרף?
    נשמח לענות על כל שאלה!
    בטלפון 03-5594746 ובתיבת צרו קשר זו:

     אני מעוניינ/ת לקבל דיוור במייל

     
  • בלודוט בפייסבוק

    בלודוט ניוזלטר

    הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מחוברים לדברים החמים ברשת ולהטבות ייחודיות.
     
    אנחנו מבטיחים לשלוח רק כשיש משהו סופר מעניין ומגניב לשתף!



    אני מאשר/ת קבלת דיוור