השלב שבו תהפכו מגדולים לענקים.

שיווק ופרסום הם נושאים רחבים מאוד – אולי הרחבים ביותר מבין השלבים עד כה, ולכן נתמקד בשיווק ופרסום אונליין (שיווק ופרסום דיגיטליים). כמו בשלב קידום האתר, גם הפעם המטרה היא הגדלת החשיפה של אתר האינטרנט ויצירת תעבורה (טראפיק) הולכת וגדלה של גולשים.

דוגמה מעולה לשיווק נכון ופרודוקטיבי היא לקוחה שלנו מעולם הכלים המעוצבים למטבח ולבית, אשר פנתה אלינו תקופה קצרה לאחר שהחלה את השיווק בארץ (העסק מקורו בארה"ב ולאחר הצלחה בכמה ארצות כמו ארה"ב וצרפת החליטה לייבא את ההצלחה לארץ).

שיטת השיווק שהוכחה בחו"ל כאפקטיבית ביותר עבור המוצר היא פרסום על גבי תחבורה ציבורית. הלקוחה הגיעה אלינו במחשבה שזו גם השיטה שתצליח בארץ, והתייעצה איתנו בפגישת השיווק. הבטחנו לה שנחזיר תשובה מושכלת בהקדם.

למדנו את המוצר ואת איכויותיו (מדובר במוצר יקר מאוד ביחס למוצרים מסוגו בארץ, אך איכותי בהתאם ומדהים ביופיו), ומתוך ההיכרות שלנו עם מגוון שיטות השיווק בארץ ועם קהלי היעד המתאימים לכל שיטה הרכבנו ללקוחה תכנית אסטרטגית ברורה. לסיכום, ומבלי לחשוף יותר מדי אסטרטגיות, תכנית שיווק ופרסום משולבת המתמקדת ברובה המכריע בדיגיטל הניבה ללקוחה תוצאות מרשימות יותר ממסעות השיווק והפרסום בארצות שבהן פעלה קודם לכן.

כאשר מדובר באתר אינטרנט והמטרה השיווקית היא הגדלת החשיפה והתנועה באתר, באופן טבעי הפרסום האפקטיבי ביותר הוא זה שפונה לגולש הפוטנציאלי כשהוא נמצא מול המחשב. לכן אין הרבה טעם להשקיע בפרסום בטלוויזיה, בעיתונות או בשילוט חוצות. עולם הפרסום במנועי חיפוש, באתרי אינטרנט רלוונטיים וברשתות חברתיות הוא עולם שמתפתח כל יום, וצריך לעקוב אחריו מקרוב וללמוד את השינויים בו כדי לא להשקיע ולשקוע (נרחיב על כך בפרק הבא).

אם בכל זאת בחרתם בקמפיין פרסום חיצוני, השתמשו בקוד QR – קוד לסריקה על ידי הטלפון הסלולרי. כך תובילו עוברי אורח (לקוחות פוטנציאליים שלכם) להתחברות מיידית אל האתר שלכם, שיותאם כמובן לגלישה מהסלולרי. לדוגמה, קוד QR ענק בתחנת אוטובוס יכול להיות מסקרן ומושך מאוד כשנתקלים בו ברחוב, ולהוביל את הקהל הפוטנציאלי שלכם (בהנחה שהבנתם שהוא מסתובב בקרבת תחנת האוטובוס הזו) מהרחוב – אל אתר האינטרנט שלכם ואל השגת המטרות שלשמן הקמתם את האתר.

חשיבות השיווק והפרסום נשמעת טריוויאלית? אכן.
אך עדיין רבים נוטים לדלג על השלב הזה דווקא בגלל שהם יודעים שיש להם מוצר מנצח ביד – ומהסיבה הזאת בדיוק הם גם לא רואים תוצאות בסוף התהליך הארוך הזה. מדוע? כי לא משנה מה יש לכם להציע, אם אף אחד לא יודע שאתם קיימים אתם פשוט לא קיימים.

"מוצר טוב מוכר את עצמו לבד" זה שקר שהמתחרים שלכם הפיצו כל הדרך אל הבנק.

 

 
 
ואם בא לכם לדבר על זה:
 
 
 

 
  • צרו קשר

    רוצים לשמוע עוד? להתייעץ? לברר? להצטרף?
    נשמח לענות על כל שאלה!
    בטלפון 03-5594746 ובתיבת צרו קשר זו:

     אני מעוניינ/ת לקבל דיוור במייל

     
  • בלודוט בפייסבוק

    בלודוט ניוזלטר

    הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מחוברים לדברים החמים ברשת ולהטבות ייחודיות.
     
    אנחנו מבטיחים לשלוח רק כשיש משהו סופר מעניין ומגניב לשתף!



    אני מאשר/ת קבלת דיוור