או במילים פשוטות – מה יהיה באתר האינטרנט?

זהו אחד השלבים החשובים ביותר בדרך להתאמת אתר האינטרנט לציפיות שלכם והפיכתו למציאות. שלב זה מצריך דיון פורה ביניכם לבין חברת בניית האתרים, על מנת להגיע לרמת תיאום גבוהה בין שני הצדדים – אתם תדעו מה אפשר לעשות והם ידעו מה אתם בעצם רוצים להשיג, על סמך המטרות שהגדרתם בשלב הראשון.

דוגמה מצוינת לאפיון נכון של אתר היא הדוגמה של לקוח שלנו מעולם הייעוץ. הלקוח הגיע אלינו על מנת להקים אתר אינטרנט תדמיתי למשיכת עסקים קטנים ובינוניים, והמטרה העיקרית שהגדיר עבור האתר היא שהגולשים באתר ישאירו פרטים ליצירת קשר. בין היתר, הלקוח ביקש שנפתח באתר פונקציה של בלוג עם אפשרות תגובות גולשים על מנת לעודד שיח בין הפונים הפוטנציאליים ובין עובדיו, מתוך מחשבה שמתוך השיח הגולשים יפעלו ליצירת קשר.

חזרנו והצגנו בפניו את המטרה העיקרית שהגדרנו יחד בשלב הראשון, אשר למעשה עונה על הצרכים שהוא בעצמו הציג, והיא השארת פרטים של הגולשים באתר. הסברנו ללקוח שעל סמך הניסיון שלנו, הוספת המודול של הבלוג לאתר לא תשרת את המטרה העיקרית, והפניות בעקבות הבלוג יהיו מעטות ובאיכות נמוכה ביחס לזמן שיש להשקיע מדי יום בתגובות לגולשים. לעומת זאת, הוספת טופס יצירת קשר מהיר מכל עמוד באתר, ובמיוחד מעמודים עם טיפים עסקיים שדורשים הקמה חד-פעמית ומושכים גולשים רבים, תניב פניות רבות מצד לקוחות פוטנציאליים ותדרוש ממנו השקעה נמוכה לאורך זמן.

לאחר התלבטות הסכים הלקוח שאכן הוספת בלוג באתר לא תשרת את המטרה העיקרית, והחלטנו להוסיף את טופס יצירת הקשר המהיר בכל עמודי האתר.
נכון להיום, אלפי גולשים מגיעים מדי חודש לאתר האינטרנט של הלקוח והוא עסוק בטיפול בפניות של לקוחות חדשים, במקום לבזבז את הזמן בכתיבת פוסטים ובמענה לתגובות גולשים בבלוג.

בדיוק כמו במקרה של הלקוח, השלב הזה הוא המקום לפרט אילו פונקציות הכרחיות ואילו ממש לא, אילו תכנים יופיעו והיכן, וכיצד ייראה עץ האתר. אתר חכם הוא כזה שיוליך את הגולש, יד ביד, מעמוד הבית ועד למטרה שלשמה האתר נבנה: סגירת עסקה, השארת פרטים, העברת מסר, השתתפות בפעילות או כל מטרה אחרת שהגדרתם.

כמו בשלב ההיכרות והגדרת המטרות, גם בשלב זה אתם עלולים בקלות להתפזר; בעיקר כי קל מאוד להיתפס לאיזה גימיק נחמד שראיתם באתר אינטרנט אחר ולרצות לשלב אותו באתר האינטרנט החדש שלכם – כמו תיבה מתוחכמת לשיתוף ברשתות חברתיות או עיצוב ממש מושך אצל המתחרים. אבל אם המטרה היא מיתוג ובידול, קבלת השראה מתוך האתר של המתחרים אינה רעיון מוצלח, ואם מטרת האתר היא שירות לקוחות – אין צורך בתיבת שיתוף בפייסבוק.

לסיכום, השאלות המנחות שחייבות לעמוד מול עיניכם ולהישאל שוב ושוב בשלב הזה כדי להבטיח יעילות מקסימלית הן אלה: האם הפונקציה הזו באמת משרתת את המטרה שהגדרתם בשלב הראשון? והאם היא מתאימה למסקנות שאליהן הגעתם לאחר המחקר בשלב השני?

לאחר כתיבת האפיון, הניחו אותו בצד לפרק זמן מסוים וחזרו והתבוננו בו מאוחר יותר מנקודת מבט רעננה. פרספקטיבה זו תעזור לכם לבחון את האפיון טוב יותר ולזהות את הפונקציות שאינן עומדות בקנה אחד עם המטרה העיקרית שהגדרתם.

 

 
אהבתם? תנו לייק!
 
 
 
 
 
ואם בא לכם לדבר על זה:
 
 
 

 
  • צרו קשר

    רוצים לשמוע עוד? להתייעץ? לברר? להצטרף?
    נשמח לענות על כל שאלה!
    בטלפון 03-5594746 ובתיבת צרו קשר זו:

     אני מעוניינ/ת לקבל דיוור במייל

     
  • בלודוט בפייסבוק

    בלודוט ניוזלטר

    הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מחוברים לדברים החמים ברשת ולהטבות ייחודיות.
     
    אנחנו מבטיחים לשלוח רק כשיש משהו סופר מעניין ומגניב לשתף!



    אני מאשר/ת קבלת דיוור